skip to Main Content
جوانان قربانیان عمده بحران کرونا هستند
اقتصاد جامعه کیوسک

گزارش سازمان جهانی کار:

جوانان قربانیان عمده بحران کرونا هستند

جوانان بیشترین آسیب را از بحران کرونا دیده‌اند. نظرسنجی سازمان جهانی کار نشان می‌دهد جوانان در پی شیوع کرونا با شوک‌های متعددی روبه‌رو شده‌اند؛ از جمله اخلال در تحصیل و آموزش، اخلال در اشتغال و کاهش درآمد، و مواجهه با مشکلات بیشتر در یافتن شغل جدید.

در مجموع ۱۷۸ میلیون کارگر جوان در سراسر جهان، یعنی بیش از چهار نفر از هر ده جوان شاغل در سطح جهان، با شروع بحران در بخش‌هایی مشغول به کار بوده‌اند که به‌شدت از این بحران متاثر شده است. پیش از شیوع کرونا تقریبا ۷۷ درصد (یا ۳۲۸ میلیون) کارگر جوان جهان در مشاغل غیر رسمی اشتغال داشته‌اند و این خطر آسیب‌پذیری آن‌ها را بیشتر می‌کند.

یکی دیگر از نظرسنجی‌های جدید جهانی سازمان بین‌المللی کار نشان می‌دهد که از آغاز بحران کووید-۱۹ از هر شش جوان مورد بررسی، بیش از یک نفر کارشان را از دست داده‌اند. در بین جوانانی که همچنان در کار حضور دارند، ساعت کار ۲۳ درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این، حدود نیمی از دانشجویان جوان تأخیر در اتمام تحصیلات فعلی خود را گزارش کرده‌اند و ۱۰ درصد دانشجویان پیش‌بینی می‌کنند که به هیچ عنوان قادر به تکمیل تحصیل نخواهند بود. بیش از نیمی از جوانان مورد تحقیق هم از ابتدای بیماری همه‌گیر در معرض اضطراب یا افسردگی قرار گرفته‌اند.

در ایران نیز کارگران جوان با بحران‌های مختلفی از جمله اخراج از محل کار به‌بهانه رکود ناشی از شیوع کرونا روبه‌رو شدند.

همچنین بخوانید:  دانش‌آموزانی که الفبا را نمی‌دانند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗