skip to Main Content
نقشه گوشت جهان منتشر شد
دانش زمین کیوسک

نقشه گوشت جهان منتشر شد

نقشه گوشت اخیرا توسط ریچارد ولر، کلیر هوچ و چیه هوانگ با استفاده از داده‌های چراگاه‌ها در منابع اطلاعاتی دانشگاه کلمبیا و بهره‌گیری از اطلاعات پروژه نقاط مهم  در سری اطلس‌هایی برای پایان دنیا درست شده‌ است. 

از چشم‌انداز بوم‌شناسی مناظر طبیعی، دام یک فاجعه است. تکثیر آن‌ها نیاز به جنگل زدایی دارد، که باعث از بین رفتن فوری تنوع زیستی و انتشارات زیاد کربن می‌شود. سپس آن‌ها خاک را فاسد و فشرده می‌کنند، آب را با اکسید نیتروژن و آمونیاک آلوده می‌کنند و ۳۷ درصد از کل متان انسانی را به اتمسفر منتقل می کنند.

انسان‌ها یک سوم پروتئین خود را از دام استخراج می‌کنند. برای تولید محصولات زراعی لازم خوراک و چرای حیوانات ۳٫۳۸ میلیارد هکتار و بطور مشخص ۳۸ درصد خاک غیریخی زمین مورد نیاز است. بعد از انسان، مرغ، خوک، بز، گوسفند و گاو مخرب‌ترین فرم‌های زندگی روی زمین را شکل‌ می‌دهند. صنعت جهانی دام در ۲۳ نقطه از نقاط مهم جهان فعال است و این حیرت‌آور است که ۳۰۶ تا از ۸۶۷ مناطق حاصلخیز خاص سراسر دنیا، دام را به عنوان تهدید قابل توجه گزارش می‌کنند. صنعت دام ۱٫۳ میلیارد نفر از جمعیت زمین را مشغول بکار کرده است که اکثر آن‌ها فقیر هستند. 

همچنین بخوانید:  به‌خاطر حقوق بشر از خوردن حیوانات دست کشیدم
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗