skip to Main Content
استقلال و پرسپولیس واقعا تعاونی می‌شوند؟
اقتصاد سیاست کیوسک

استقلال و پرسپولیس واقعا تعاونی می‌شوند؟

دولت می‌خواهد تیم‌های استقلال و پرسپولیس را به اسم «تعاونی» واگذار کند، اما آن‌ها را به شکل شرکت سهامی عام بگرداند.

به گزارش ایلنا و به نقل از رییس اتاق تعاون قرار است «سهام» این تیم‌ها در قالب «دو تعاونی بر پلتفرم مجازی با نام‌های شرکت تعاونی سهامی عام استقلال ایرانیان و شرکت تعاونی سهام عام پرسپولیس ایرانیان» در بورس عرضه شود، اما مشارکت مردم در اداره تیم‌ها صرفا بر مبنای میزان سهمی که خریده‌ و سرمایه‌گذاری کرده‌اند تعریف شود.

مشارکت دموکراتیک در تعاونی‌ها بر اساس کاری است که اعضای تعاونی برای آن تعاونی انجام می‌دهند، نه بر اساس سرمایه‌ و پولی که به تعاونی می‌آورند. به نظر می‌رسد آنچه اکنون درباره «تعاونی» شدن تیم‌های استقلال و پرسپولیس می‌شنویم، با تعاونی به‌مثابه سازوکاری دموکراتیک و برابر برای اداره تیم‌های فوتبال فاصله زیادی دارد.

 

همچنین بخوانید:  زنان «آزادی» را خالی نمی‌گذارند
یک نظر
  1. توی سایت ورزش ۳، بعد از خبرِ استعفای فتح‌الله زاده، نظرسنجی برگزار کرده بودند (مثلا). من رفتم چند بار کامنت گذاشتم که آقا، بحث الکی نکنید و بیاید روی ایده‌ی «تعاونی کردن» باشگاه مانور بدیم و تبدیل‌ش کنیم به یه خواسته‌ی ملی. سه بار نظر گذاشتم، «ورزش سه» هیچ بارش نگذاشت که نظرم علنی بشه. یه بار با ارجاع به مطالب میدان، یه بار بدون ارجاع، یه بار هم حرف‌م رو به یه زبون دیگه نوشتم. هیچ چیز بی‌ادبانه‌ای هم توش نبود. حالا قصدم اینه که بگم این‌ها نمی‌خوان که این دو تا باشگاه واقعا تعاونی بشن و مردم برای باشگاه تصمیم‌گیرنده باشند. تعاونی دکوری میخوان… چهل و نُه درصد سهام رو لابد تک تک طرفدارها باید پول بدن و بقیه رو هم چهار تا سرمایه‌دار صاحب‌نفوذ و مطیعِ امرِ سیستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗