skip to Main Content
شکسته شدن رکورد کرونا در استان «سفید»
جامعه کیوسک

افزایش بی‌سابقه مبتلایان در سیستان و بلوچستان

شکسته شدن رکورد کرونا در استان «سفید»

رکورد افزایش تعداد مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان شکتسته شد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به ایلنا گفته «از ابتدای اسفند تاکنون، چنین رکوردی در خصوص افزایش بیماران کرونایی نداشته‌ایم. تعداد مبتلایان کرونا در استان به ۹۰۹ نفر رسیده است که از این تعداد ۸۲۱ نفر ترخیص شده‌اند و ۵۹  نفر هم جان‌شان را از دست داده‌اند.»

تا اوایل فروردین‌ماه سال ۹۹ در کنار آمار مبتلایان به کرونا در استان، آمار بیماران بستری با علائم تنفسی حاد نیز به طور روزانه اعلام می‌شد، اما پیگیری‌های رسانه‌ها درباره چندوچون بیماران با علائم تنفسی، به‌جای پاسخ روشن منجر به حذف این آمار از اعلام‌های روزانه شد. مثلا در روز ۱۴ فروردین تعدا بیماران بستری با علائم حاد تنفسی در استان ۱۳۰۷ نفر بود که از این تعداد ۱۰۱ نفر جان خود را از دست دادند، در حالی که مبتلایان به کرونا در همین روز ۲۴۶ نفر و فوتی‌های آن ۲۱ نفر بوده است.

پیش از این با وجود آن که وزارت بهداشت درباره روند صعودی ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان هشدار داده بود، رییس‌جمهور در روز یکشنبه ۱۷ فروردین‌ماه وضعیت این استان را سفید اعلام کرده و بازگشایی مدارس در این استان را بلامانع تشخیص داده بود. با این حال معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان «رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی» را دلیل شیوع بی‌سابقه کرونا در استانی می‌داند که امکانات معیشتی ناچیز و دسترسی اندک به آب سالم در آن، مقابله با ویروس بدون دخالت دولت را تقریبا غیر ممکن کرده است.

همچنین بخوانید:  بررسی برنامه‌های ایران برای فقر در نشست «حقوق بشر و فقر»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗