skip to Main Content
صف‌آرایی اصناف مازندران مقابل روزبازاری‌ها
اقتصاد کیوسک

به‌بهانه رعایت نشدن پروتکل‌های کرونایی

صف‌آرایی اصناف مازندران مقابل روزبازاری‌ها

اعتراض اتاق اصناف مازندران به بازگشایی روزبازارها در این استان که محل فروش محصولات روستایی و محلی است، باعث شده اداره کل پدافند عامل مازندران خواهان جمع‌آوری این بازارها شود.

خبرنگار ایرنا در گزارشی جانبدارانه درباره بازگشایی این روزبازارها، فعالیت روستایی‌ها و محلی‌ها در این بازار را بر خلاف پروتکل‌های کرونایی توصیف کرده و به جای آنکه مسئولان این بازار را به‌خاطر فراهم نکردن تمهیدات حفظ فاصله اجتماعی در روزبازارها مورد پرسش قرار دهد، به سراغ نماینده اتاق اصناف مازندران و سرپرست پدافند غیرعامل استان رفته تا نظر آن‌ها را درباره روزبازارها بازتاب دهد. عباس رمدانی، نماینده اتاق اصناف مازندران به ایرنا گفته:

روزبازارها و بازارهای محلی به‌رغم اینکه فعالیت آنها ممنوع اعلام شده است اما فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و این باعث بروز گلایه‌هایی در صاحبان صنوف شده است. صنوف معتقدند در حالی آنها مجبور به پرداخت مالیات و اجاره مغازه‌ها هستند و از سوی دیگر به‌خاطر شرایط کرونایی می‌بایست پروتکل‌های بهداشتی را رعایت بکنند اما فروشندگان در روزبازارها بدون پرداخت هزینه‌ای بابت اجاره و مالیات و با دور زدن مصوبات و قوانین فعالیت می‌کنند. نمایندگان اصناف در جلسه با استاندار موضوع روزبازارها را مطرح کردند تا قوانین در مورد آنها نیز اعمال شود.

سرپرست پدافند غیرعامل مازندران هم فعالیت روزبازارها در برخی شهرهای استان را «نماد دور زدن و خلاف قوانین و مصوبات» توصیف کرده و بدون اشاره به اینکه چه تمهیداتی برای حفظ فاصله اجتماعی فعالان این روزبازارها فراهم کرده‌اند، از شهرداری‌ها خواسته با آنها برخورد و این بازارها جمع شود.

شکی نیست که فعالیت‌های اقتصادی باید با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شوند؛ اما در وضعیتی که دولت تدابیر کافی برای حمایت اقتصادی از روستاییان و دست‌فروشان ندارد و درآمد روستاییان بعد از شیوع کرونا کاهش شدیدی پیدا کرده، جمع‌آوری و تعطیل کردن روزبازارها فقط پاک کردن صورت‌مساله است.

همچنین بخوانید:  زنان؛ آسیب‌دیدگان اصلی کرونا در صنایع‌دستی

 

یک نظر
  1. به خدا مردم فقط از دولت می‌نالند، اما ضد عدالت‌ترین نهاد توی این مملکت شهرداری ه… یه روز، فقط روز، محض تجربه، برید دست‌فروشی کنید تا بفهمید اگه قراره چیزی توی این مملکت اصلاح بشه، یکی از اصلی‌ترین‌هاش باید شهرداری باشه… توی فرهنگ‌سراها میری کلاس بذاری، میگه ۵۰ درصد برمیداریم… میری دست‌فروشی کنی، خداتومن پول کرایه می‌گیره؛ به جز مأمورها که همه‌شون باج‌سبیل هم میخوان…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗