skip to Main Content
بحران نان در لبنان
اقتصاد عمومی کیوسک

بحران نان در لبنان

کمبود گندم و بالارفتن قیمت مواد غذایی خبر از ظهور بحرانی تازه در لبنان می‌دهد. لبنان که در چند سال اخیر دچار مشکل کمبود نقدینگی بود با شیوع کرونا دچار دردسر تازه‌ای شده است. لبنان قرنطینه را از ۱۵ مارس آغاز کرده و با منع رفت‌وآمد شبانه سعی در کنترل ویروس کرونا می‌کند. دیده‌بان حقوق بشر روز چهارشنبه هشدار داد که بیش از نیمی از جمعیت لبنان که تعداد زیادی از آن‌ها پناهجو هستند در خطر گرسنگی قرار دارند مگر اینکه دولت اقدام فوری انجام دهد. بیش از ۱.۵ میلیون پناهجوی سوری در لبنان زندگی می‌کنند که بسیاری از آن‌ها در سازمان ملل ثبت نشده و شغل‌های رسمی ندارند.

پیش از شیوع کرونا لبنان با یکی از بزرگترین بحران‌های اقتصادی چند دهه اخیر خود روبرو شد. ۴۵ درصد جمعیت این کشور با فقر و ۲۲ درصد با فقر شدید روبرو هستند.

فعالان حقوق بشر از دولت خواسته‌اند که به علت سیاست در خانه بمانید موعد پرداخت وام‌های بانکی و اجاره‌ها را عقب بیاندازد. روز دوشنبه رییس جمهور لبنان میشل عون از جامعه جهانی خواست تا جهت حمایت اقتصادی به لبنان کمک مالی کنند. تا روز جمعه در لبنان ۶۰۹ مورد ابتلا به کرونا و ۲۰ مورد مرگ ناشی از ویروس کووید-۱۹ ثبت شده است.

منبع: میدل‌ایست آی

همچنین بخوانید:  یکُم ماه می، به‌وقت اخراج
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗