skip to Main Content
دفاع کیانوش عیاری از آزادی محمد امامی
جامعه فرهنگ کیوسک

سینماگران خواهان آزادی متهم اختلاس صندوق فرهنگیان شدند

دفاع کیانوش عیاری از آزادی محمد امامی

۴۶ نفر از دست‌اندرکاران سینما که نام کیانوش عیاری هم در میان آن‌ها به چشم می‌خورد، طی نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه خواسته‌اند محمد امامی، یکی از متهمان اصلی پرونده اختلاس از بانک سرمایه و صندوق فرهنگیان، به‌طور موقت از زندان آزاد شود تا خطر ابتلا به کرونا او را تهدید نکند.

البته برخی از امضاکنندگان این نامه بعد از انتشار آن در رسانه‌ها تلاش کرده‌اند از کار خود دفاع هم بکنند. کیانوش عیاری در صفحه اینستاگرام خودش و برای دفاع از امضای این نامه، با انتشار یک مربع خاکستری نوشته است:

بر همگان واضح و مبرهن است که نه ما در مقام قضاوت نشسته‌ایم و نه کسانی که بدون هیچ سند و مدرکی و تنها براساس شنیده‌هایشان اصرار بر گناهکار بودن وی دارند. بنابراین واقفیم تشخیص این امر تنها بر عهده قوه قضاییه است و بس.
امیدواریم با در نظر گرفتن شرایط بحرانی و ملتهب این روزها او نیز به عنوان یک شهروند ایرانی مانند بسیاری دیگر از زندانیان بتواند از آزادی موقت برخوردار شود تا در آینده و پس از مهار کرونا به پرونده‌اش رسیدگی شود.

این در حالی است که محمد حبیبی، عضو کانون صنفی معلمان ایران، اکنون به‌دلیل اعتراض به مشکلات مختلف صنفی معلمان از جمله اختلاس از صندوق فرهنگیان در زندان است و حتی برای در امان ماندن از کرونا هم او را مرخص نکرده‌اند. پیش از این هم نادر فتوره‌چی که کمپین نه به شهرزاد را راه انداخته بود، با شکایت محمد امامی به زندان رفته بود.

همچنین بخوانید:  احکام سنگین برای مبارزه با فساد در جمهوری اسلامی

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗