skip to Main Content
مکاتبه بنگاه‌ها با دولت برای قرنطینه‌شکنی
عمومی کیوسک

مکاتبه بنگاه‌ها با دولت برای قرنطینه‌شکنی

در حالی‌که تمام اخبار و پژوهش‌ها درباره فاصله‌گذاری فیزیکی می‌گویند در نشستی که با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، حول مسایل مهمی مانند اولویت کسب‌وکارها برای بازگشایی، اصول و پروتکل‌های لازم‌الاجرا در زمان فعالیت و گذار از دوران کرونا بحث و گفتگو صورت گرفت.

در حاشیه این نشست، سید محمدرضا مرتضوی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران، با بیان اینکه بخش ‌خصوصی در حوزه تولیدی و صنوف بر رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در دوره اپیدمی کرونا در کشور، تاکید دارد، افزود: در این نشست، تصمیم گرفته شد که پروتکل‌های اجرایی محیط کار به صورت عمومی از سوی صاحبان کسب‌و‌کار نشر داده شود و در خصوص ارائه توصیه‌های عملیاتی و کاربردی نیز از سوی واحدهای تولیدی و صنوف برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گیرد.

مرتضوی از توافق صورت گرفته در این نشست برای کمک یکپارچه به واحدهای تولیدی، توزیعی و صنوف برای تامین نیازهای بهداشتی از جمله ماسک و مواد شوینده ضدعفونی محیط‌های کسب‌و‌کار با همکاری اتاق تهران و اصناف، خبر داد.
وی با بیان اینکه دولت و دستگاه‌های اجرایی باید بپذیرند که اپیدمی ویروس کرونا، ناشی از حضور نیروی کار در واحدهای تولیدی نیست و از این حیث، نباید کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌های تولیدی مورد آسیب بیشتر قرار گیرند، افزود: در این رابطه، مقرر شد تا طی مکاتبه با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، دیدگاه‌ها و راهکارهای بخش‌ خصوصی اعلام شود.

با توجه به کمبود نیازهای اولیه بهداشتی پرسنل خدمات درمان، مرتضوی اشاره‌ای به اینکه چطور قرار است این نیازها تامین شود نکرد. البته در حالی‌که مقامات دولتی و بخش خصوصی تلاش می‌کنند تا کارگران را به کارگاه برگردانند، از موفقیت طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» نیز سخن می‌گویند. با اعلام وزارت بهداشت آمار مبتلایان به کرونا در ایران از مرز ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر، و شمار کشته‌شدگان از ۳ هزار و ۷۳۹ نفر عبور کرده است.

همچنین بخوانید:  اجراهای تئاتری مالیات می‌دهند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗