skip to Main Content
شورای شهر تهران مجوز فروش عمارت اقدسیه را صادر کرد
جامعه فرهنگ کیوسک

شورای شهر تهران مجوز فروش عمارت اقدسیه را صادر کرد

 

شهرداری تهران مجوز فروش ۹ ملک خود از جمله عمارت با ارزش اقدسیه را از شورای شهر تهران گرفت.

طرح دو فوریتی مجوز فروش ۱۱ ملک از املاک شهرداری تهران در صحن شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد که در بند ۹ آن اسم عمارت اقدسیه به چشم می‌خورد.

در جریان بررسی این دو فوریتی، حجت نظری عضو و سخنگو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی خواستار حذف این بند از لیست املاک شهرداری شد. در جریان این موضوع محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورا و حسن رسولی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مخالف این پیشنهاد و علی اعطا سخنگوی شورا به‌عنوان موافق این پیشنهاد صحبت کردند. این پیشنهاد با مخالفت ۱۰ نفر از اعضا شورای شهر رأی نیاورد.

لیست اعضا شورای شهر که به این طرح رأی مخالف دادند بدین شرح است: محسن هاشمی، حسن رسولی، بهاره آروین، احمد مسجدجامعی، زهرا نژاد بهرام، زهرا صدراعظم نوری، شهربانوامانی، ناهید خداکرمی، محمدعلیخانی

فروش عمارت اقدسیه در ماه‌های اخیر بحث‌های بسیاری داشته است. درحالی‌که بسیاری از ضرورت حفظ این بنای باارزش سخن می‌گویند شهردار تهران مصرانه اذعان می‌کند که این ملک قدمت زیادی ندارد و در لیست میراث فرهنگی نیست. بنا به گفته حجت نظری قیمت پایه‌ای که برای فروش این بنای باارزش گذاشته شده است یک چهارم قیمت واقعی‌ست. شهرداری با فروش این بنا قصد دارد پروژه‌های ناتمام خود را به اتمام برساند.

عمارت اقدسیه در اوایل دهه ۴۰ توسط محمد ظهیری، از بنیانگذاران کانون مهندسان ایران، با تزیینات فراوان بنا می‌شود. این بنا در سال ۱۳۷۹ به شهرداری تهران واگذار می‌شود و به‌عنوان محل سکونت شهرداران استفاده می‌شود. سپس در اختیار سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران قرار می‌گیرد تا به عنوان یک فرهنگسرا از آن استفاده شود. پس از آن ملک به مدیریت روابط عمومی شهرداری واگذار می‌شود. در این زمان این مدیریت هزینه نگهداری ملک اقدسیه را بالغ بر ۲۵ میلیون تومان در ماه اعلام می‌کند. این ملک سه تخته فرش واجد ارزش داشت که در انبار مرکز ارتباطات شهرداری قرار دارد و هیچ وسیله ارزشی دیگری هم نداشته است.

همچنین بخوانید:  برخورد پلیس با کارخانه تولید فراری و لامبورگینی تقلبی

 

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗