skip to Main Content
سوخت نیروگاه‌ها سولفورزدایی نمی‌شود
زمین کیوسک

سوخت نیروگاه‌ها سولفورزدایی نمی‌شود

رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم اعلام کرده سوخت نیروگاه‌ها بدون سولفورزدایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ محمد مهدی میرزایی جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها گفته «استفاده از سوخت مازوت به جهت زیست‌محیطی و مسائل اقتصادی برای نیروگاه‌ها به صرفه نیست؛ لذا مقرر شد وزارت نیرو برنامه‌های خود را در این زمینه ارائه کند. در حقیقت تاکید بر این است که وزارت نفت سوخت گاز به نیروگاه‌ها تزریق کند. در گزارش وزارت نیرو نیز تمامی برنامه‌ها متوجه وزارت نفت شده است و برنامه‌ای در خصوص سولفورزدایی از سوخت ارائه نشد».

این مقام مسئول توضیح داده «رایزنی‌هایی برای این موضوع از سوی وزارت نفت و نیرو انجام شده و مکاتباتی در این زمینه از سوی این وزارتخانه با تاکید بر سولفورزدایی از سوخت در مقصد بوده است. از سوی دیگر وزارت نیرو نیز اعلام کرده است نصب دستگاه‌ها برای سولفورزدایی در نیروگاه‌ها هزینه زیادی دارد و بهتر است در مبدا انجام شود. مقرر شد وزارت نیرو برنامه‌های خود را در این زمینه اعلام کند که چگونه فرآیند سولفورزدایی از سوخت را انجام خواهد داد».

میرزایی هم‌چنین خبر داده که قرار است طرح کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها اجرایی شود و اجرای آن در تهران بر عهده شهرداری خواهد بود. پیروز حناچی در روزهای اوج آلودگی هوای تهران در مورد تمهیدات شهرداری برای کاهش آلودگی هوای تهران گفته بود «باد بوزد هوا بهتر می‌شود».

همچنین بخوانید:  برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی معلولان
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗