skip to Main Content
جنگل‌های رودبار و سیاهکل همچنان در آتش می‌سوزند
زمین کیوسک

در چهل و نهمین سالگرد رویداد سیاهکل

جنگل‌های رودبار و سیاهکل همچنان در آتش می‌سوزند

به گفته فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، آتش‌سوزی در مناطق جنگلی حلیمه‌جان و براگور رودبار و همچنین خرارود سیاهکل ادامه دارد. وی همچنین گفته آتش‌سوزی حدود ۱۰۰ هکتار از جنگل‌های شهرستان‌های آستارا، تالش، ماسال، رضوانشهر، فومن، صومعه سرا، لنگرود، لاهیجان، بندرانزلی، شفت و رشت مهار شده است. به گفته ایشان وزش باد گرم علت گسترش آتش‌سوزی در جنگل‌های گیلان است.

شهرستان سیاهکل دارای ۷۸ هزار هکتار اراضی جنگلی و مرتعی است و جنگل‌های آن از نوع هیرکانی و پهن برگ بوده و به دوره سوم زمین‌شناسی برمی‌گردد. مرداد امسال نیز آتش‌سوزی حدود سه هزار هکتار از اراضی این منطقه حفاظت‌شده را از بین برد که در آن گونه‌های متنوعی از پوشش گیاهی از جمله ۱۵ اصله درخت اورس ، ۳۰ اصله درختچه زرشک، گونه‌های گون، پیرو نابود شدند. در شهریور ماه نیز بیش از ۱۰۰ هکتار از جنگل‌های ارسباران در آتش سوختند و نبود تجهیزات مانند بالگرد اطفای حریق باعث شد آتش‌سوزی جنگل‌ها به سادگی خاموش نشود.

موج‌های گرما ناشی از تغییر اقلیم در سراسر زمین رو به افزایش است. در ایران سوای تغییرات اقلیمی، بی‌توجهی گردشگران، عدم نظارت کافی بر مناطق حفاظت‌شده، ایجاد آتش‌سوزی عمدی برای تصاحب زمین نیز بر شدت آتش‌سوزی‌ها افزوده است. گفته می‌شود سالانه ۱۵ هزار هکتار از جنگل‌ها در ایران دچار حریق می‌شود.

همچنین بخوانید:  کسری بودجه ۴۲ هزار میلیارد تومانی در هفت‌ماه نخست امسال
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗