skip to Main Content
نگرانی استرالیا از پناهندگی ورزشکاران ایرانی
جامعه عمومی کیوسک

رئیس فدراسیون ژیمناستیک خبر داد

نگرانی استرالیا از پناهندگی ورزشکاران ایرانی

سفارت استرالیا در تهران به دلیل احتمال پناهندگی ورزشکاران ایرانی، از صدور ویزای سه عضو تیم ملی ژیمناستیک ایران خودداری کرده است. بنا بر گفته‌های زهرا اینچه درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک، این سفارتخانه «شرایط اقتصادی ایران» را به عنوان زمینه‌ای برای علاقه ورزشکاران ایرانی به پناهندگی در استرالیا اعلام کرده است.

اگرچه رئیس فدراسیون ژیمناستیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا چنین دلایل و انگیزه‌هایی را «دور از ذهن و تصور ورزشکاران ایرانی» دانسته، اما موج تازه مهاجرت و پناهندگی ورزشکاران ملی‌پوش ایرانی مثل کیمیا علیزاده، سعید ملایی، علیرضا فیروزجا، میترا حجازی‌پور و چندین ورزشکار دیگر به آمریکا و اروپا نشان از نادرستی تصور این مدیر ورزشی دارد.

ورزشکاران ملی‌پوش ایرانی به جز شرایط زندگی در ایران، نگرانی‌های دیگری از جمله محرومیت‌های اجباری به دلیل انواع و اقسام مداخله‌های حکومتی در مناسبات حرفه‌ای ورزش هم دارند. برای نمونه، روزنامه کیهان به تازگی خبر از این داد که «هر ورزش‌کار کشورمان که در بازی‌های المپیک یا انتخابی المپیک از دیدار با ورزش‌کارانی با تابعیت اسراییلی سرباز بزنند، کل ورزش ایران تعلیق خواهد شد.»

 

همچنین بخوانید:  مازادسازی؛ استراتژی دست‌درازی به زیست دانش‌آموزی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗