skip to Main Content
نقض استقلال کانون وکلا با رد صلاحیت وکلای مستقل
جامعه سیاست کیوسک

نقض استقلال کانون وکلا با رد صلاحیت وکلای مستقل

شش نفر از ۱۵۰ نامزد انتخابات سی و یکمین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز که پیشتر برای انتخابات این نهاد صنفی، تایید صلاحیت‌شان به کانون وکلای مرکز ابلاغ شده بود، با نامه دادگاه عالی انتظامی قضات، مجددا رد صلاحیت شدند.

به گزارش ایسنا، عیسی امینی رییس قبلی و فعلی کانون وکلای دادگستری مرکز که خود رییس هیات نظارت بر انتخابات ۸ اسفندماه ۹۸ نیز هست، در میان رد صلاحیت‌شدگان است. علی نجفی توانا یکی دیگر از روسای سابق کانون وکلای مرکز، شاپور منوچهری، حسین محمد نبی، و دو نایب رییس ادوار کانون وکلای مرکز در بین این افراد دیده می‌شوند. پنج نفر از شش نفر اخیر سابقه عضویت ادوار مختلف هیات مدیره را در کارنامه خود دارند.

انتخابات سی و یکمین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز هشتم اسفندماه سال جاری درحالی  برگزار می‌شود که سایه نظارت مراجع بیرونی بر انتخابات صنفی و داخلی کانون وکلا سنگینی می‌کند.

در میان لیست اولیه وکلای رد صلاحیت شده، وکلای شناخته‌شده‌ای دیده می‌شوند که طی سال‌های گذشته وکالت تعدادی از پرونده‌های سیاسی را برعهده داشته‌اند. نام وکلایی همچون محمدعلی جداری فروغی، آرش کیخسروی، عبدالصمد خرمشاهی، محمد شیوایی، فریده غیرت، طناز کلاهچیان (همسر امیرسالار داودی) و عبدالفتاح سلطانی نیز در بین لیست اولیه رد صلاحیت‌شدگان به چشم می‌خورد.

برخی از این وکلای رد صلاحیت‌شده در انتخابات هیات مدیره‌های قبلی نیز صلاحیت‌شان در دادگاه انتظامی قضات رد شده بود اما با این حال این دوره شرکت کرده و بر حق قانونی خود تاکید کرده‌اند. با این وجود، امسال نیز طبق ادوار گذشته دادگاه انتظامی قضات این وکلا را فاقد شرایط لازم برای عضویت در هیات مدیره این نهاد مدنی دانسته است.

همچنین بخوانید:  آتش‌سوزی تالاب انزلی عمدی بود

کانون وکلای دادگستری به عنوان قدیمی‌ترین نهاد صنفی کشور از ۷ اسفند۱۳۳۱ به استقلال رسیده اما چند سالی‌ست، استقلال این نهاد به شیوه‌های مختلفی از جمله رد صلاحیت بلا وجه کاندیداهای مستقل، در معرض خطر بیشتری قرار گرفته است.

 

 

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗