skip to Main Content
وزارت بهداشت از پذیرش معتادان دارای زخم باز خودداری می‌کند
جامعه کیوسک

وزارت بهداشت از پذیرش معتادان دارای زخم باز خودداری می‌کند

به گفته فرید براتی سده معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، سازمان بهزستی امکان پذیرش معتادان دارای زخم باز را در این مراکز ندارد و وظیفه درمان این افراد به عهده وزارت بهداشت است که متاسفانه وزارت بهداشت از پذیرش معتادان دارای زخم باز خودداری می‌کند.

براتی سده با اشاره به اینکه وزارت بهداشت مدعی است که ۶ بیمارستان برای درمان بیماری‌های افراد معتاد تعیین کرده است، اما این مراکز معتادان را نمی‌پذیرند. «نیروی انتظامی باید کسانیکه زخم باز دارند را به این مراکز تحویل دهند این درحالیست که براساس ادعای نیروی انتظامی که این معتادان را به این مراکز ۶ گانه می‌برد، این مراکز هم معتادان را نمی‌پذیرند یا ضمانت نامه می‌خواهند؛ به این ترتیب حلقه مربوط به وزارت بهداشت در این فرایند تامین نشده و اگر زخم باز افراد ترمیم شود ما در پذیرش بعد از بهبودی آنها هیچ مشکلی نداریم.»

به گفته براتی سده معتادان مبتلا به ویروس ایدز در مراکز سازمان بهزیستی پذیرش می‌شوند و تنها کسانی که دارای زخم باز هستند پذیرفته نمی‌شوند.

او هم چنین گفته است که بهزیستی تست «ایدز» نمی‌گیرد چراکه عدم اجرای تست ایدز معتادان به این دلیل است که کیت آزمایش ایدزی که باید وزارت بهداشت برای این منظور و به مقدار کافی در اختیار بهزیستی قرار می‌داد، قرار نداده است. هم‌چنین بخشی از این تست‌ها از طریق یکی از برنامه‌های سازمان ملل و بخش دیگر نیز از طریق وزارت بهداشت تامین می‌شد، اما متاسفانه امسال به اندازه کافی تست ایدز در اختیار بهزیستی قرار نگرفته است.

همچنین بخوانید:  برنامه آموزشی شاد؛ شوآف یا حل معضلات آموزشی؟

وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز روز گذشته درباره درمان و پذیرش معتادان که منع پذیرش دارند اعلام کرده بود که مسئولیت درمان این معتادان با وزارت بهداشت است و موضوع درمان معتادان دارای منع پذیرش، در کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است و سازمان بهزیستی نیز مسئولیتی در درمان این افراد ندارد.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗