skip to Main Content
افزایش تعداد حمله‌های عصبی پس از سرنگونی هواپیما
جامعه دانش کیوسک

افزایش تعداد حمله‌های عصبی پس از سرنگونی هواپیما

روزنامه شهروند به نقل از روانپزشکان و مسئولان کلینیک‌های روان‌درمانی از افزایش تعداد مراجعان به دلیل حمله‌های عصبی و تشدید افسردگی پس از اتفاقات اخیر خبر داده است.

پس از سقوط پرواز شماره ۷۳۷، کشته شدن ۱۷۶ سرنشین آن و اعلام ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر شلیک پدافند به این هواپیما شوک روحی جامعه را در بر گرفت. یک هفته بعد تعدادی از متخصصان حوزه سلامت روان در بیانیه‌ای زنگ خطر پرخاشگری و کنش‌های ویرانگر را به صدا درآوردند و نوشتند در این روزهای پرتنش و روان‌فرسا که جراحت‌هایی هولناک بر روان جامعه ایرانی فرود آمده، اعماق فاجعه در سطوح فردی و اجتماعی می‌تواند فراتر از تاب‌آوری و هضم‌پذیری مردمان داغدار ایران زمین شود.

پس از این فاجعه، در شهرهایی مانند تهران و مشهد کلینیک‌های روانی تصمیم گرفتند به‌صورت رایگان به مردم مشاوره می‌دادند. همچنین اداره کل سلامت شهرداری تهران هم تصمیم گرفت در خانه‌های سلامت محله‌ها به شهروندان مشاوره رایگان بدهد.

آمار منتشرشده از سوی وزارت بهداشت نشان می‌دهد ٢٣درصد جمعیت ١۵ تا ۶۵ سال کشور دست کم از یک اختلال روانی رنج می‌برند؛ یعنی از هر چهار نفر، یک‌نفر. آماری که از وجود بیش از ۶٠درصد افسردگی روایت می‌کند. بنا به گفته روان‌شناسان تکرار عوامل استرس‌زا در یک مدت‌ کوتاه احتمال بروز نشانه‌های بیماری‌ روانی را بالا می‌برد.

همچنین بخوانید:  دکمه شادی مغز انسان کجاست
یک نظر
  1. یک سئوال برایم باقی است و آن اینکه واقعا مردم ما اینقدر حساس و دل نازک هستند که با سقوط یک هواپیما میزان اختلالات روانی آنها تا به این حد افزایش می یابد و یا اینکه چون این هواپیما با اشتباه سپاه انجام گرفته اینهمه را روانی کرده است. یعنی اگر این هواپیما خودش سرنگون شده بود هم به همین اندازه احساسات لطیف را بر می انگیخت و یا اینکه این بهترین سوژه تبلیغاتی شده که رضایت غربی ها و در راس آن ترامپ را جلب کند؟
    من از سایت شما انتظار بیشتری داشتم که مستقل و با توجه به ساختار جهانی حاکم بر دنیا مسائل را مورد ارزیابی قرار دهد ولی گویا این مرض جلب مخاطب و حرف را بر وفق خواسته قشر متوسط زدن به شما هم سرایت کرده. شاید هم تصور من از سایت شما بر واقعیت منطبق نبوده و شما هم مثل دیگر نیروها فقط دوست دارید اپوزیسیون باشید برعلیه کی و چی دیگر مهم نیست. ورودتان را به جرگه طرفداران طرح خاورمیانه نوین تبریک می گویم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗