skip to Main Content
یک‌سوم روستاهای خوزستان خالی از سکنه شده است
جامعه کیوسک

یک‌سوم روستاهای خوزستان خالی از سکنه شده است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده «از ۶ هزار روستای خوزستان، ۲ هزار روستا خالی از سکنه است». علی شیرکانی هم‌زمان در اظهاراتی مبهم گفته «ممکن است در این تعداد روستای خالی از سکنه همه امکانات رفاهی وجود داشته باشد، اما در آنها حیات جریان ندارد».

او توضیح داده «باید برای ایجاد حیات در روستاها شغل ایجاد کنیم تا فرد روستایی به جای مهاجرت به شهر به آینده امید پیدا کند و از دوران کهولت و پیری در روستا هراسی نداشته باشد». شیرکانی که در مورد بیمه اجتماعی کشاورزان صحبت می‌کرده هم‌چنین گفته «یکی از عواملی که می‌تواند در زنده ماندن روستاها و ماندگاری روستاییان در آنجا مؤثر باشد، بیمه است. بیمه کمک خرجی است که یک روستایی می‌تواند زندگی خود را در دوران سالمندی بهتر اداره کند. متاسفانه در استان‌های جنوبی کشور کمترین پوشش بیمه‌ای را داریم که نشان از عدم هماهنگی و انسجام بین آنها است؛ باید آینده‌نگر بود و آیندهٰ‌نگری را به مردم آموزش داد».

بر اساس آمارهای سال ۱۳۹۵ طی ۵۰ سال گذشته ٣۴‌ هزار روستا و آبادی درکشور تخلیه شده‌‌اند؛ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری سال گذشته ادعا کرده بود «سیل مهاجرت معکوس شروع شده و در سرشماری آینده خود را نشان می‌دهد».

همچنین بخوانید:  خطر افزایش مرگ کودکان زیر پنج سال
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗