skip to Main Content
«سیل مهاجرت از شهر به روستا شروع شده است»
جامعه کیوسک

«سیل مهاجرت از شهر به روستا شروع شده است»

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ادعا کرده «سیل مهاجرت معکوس شروع شده و در سرشماری آینده خود را نشان می‌دهد». وی هم‌چنین از «کاهلی در بیان خدمات نظام در روستاها» انتقاد کرده و گفته «امروز حتی مراکز آماری معتبر دنیا هم به این نکته معترف هستند که در عرصه روستاها و مناطق محروم کشور عملکرد خوبی داشته‌ایم».

محمد امید می‌گوید «نتیجه اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن، راه و زیرساخت روستایی و ایجاد اشتغال، مهاجرت معکوس از شهر به روستاست». وی یکی از برنامه‌های معاونت توسعه روستایی برای سرعت بخشیدن به مهاجرت معکوس را «احداث فروشگاه‌های مرکزی بزرگ در نزدیک روستاها» عنوان کرده است.

محمد امید پاییز امسال با حکم اسحاق جهانگیری به سمت معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری منصوب شد. پیش از او ابوالفضل رضوی عهده‌دار این سمت بود. رضوی وضعیت روستاهای کشور را «اسفبار» توصیف کرده و گفته بود «مردمی در برخی روستاها زندگی می‌کنند که دو سال است گوشت نخورده‌اند». بر اساس آمار ارائه شده توسط معاون امور سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم کشور، طی ۵٠‌ سال گذشته ٣۴‌ هزار روستا و آبادی در کشور تخلیه شده‌‌اند.

همچنین بخوانید:  تخصیص ناعادلانه بودجه به نفع صنایع پرنفوذ
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗