skip to Main Content
مردم کف خیابان، دموکراسی نمی‌خواهند
سیاست کیوسک

اظهارات صادق خرازی درباره اتفاقات آبان 98

مردم کف خیابان، دموکراسی نمی‌خواهند

صادق خرازی که به میانجی روابط و سوابق خانوادگی‌‌اش با خانواده آیت‌الله خامنه‌ای، به قول خودش «نزدیک‌ترین فرد به رهبر انقلاب» در میان «اصلاح‌طلبان» است و در کارنامه‌ سیاسی‌اش از مشاور ارشد محمد خاتمی در دوران اصلاحات تا مشاور امور سیاسی و بین المللی محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۲ دیده می‌شود، در گفت‌وگو با سایت خبرآنلاین درباره اعتراضات سراسری آبان ماه ۹۸ ادعا کرده «مردمی که کف خیابان بودند به دنبال آزادی و دموکراسی نبودند، آن‌ها برای نان و معیشت و اقتصاد کف خیابان بودند».

خرازی، مؤسس حزب ندای ایرانیان که مدعی مشی اصلاح‌طلبانه است، در این گفت‌وگو ادعا کرده که «هویت‌های استبدادی» بر «تمام اعمال» مسئولین در ماجرای گران شدن بنزین حاکم بوده است. در عین حال وقتی درباره امکان «سقوط دولت» و استیضاح حسن روحانی در مجلس از وی سؤال شده، در پاسخش چندان حقی برای نمایندگان مردم در مجلس قائل نشده و گفته که «رهبری انقلاب نمی‌گذارد که دولت سقوط کند. این شرایط در مجلس هفتم و در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی هم رخ داد. اینجا دیگر بحث نقش رهبری است. من احتمال این موضوع را یک در هزار هم نمی‌بینم که رهبری اجازه دهند مجلس وارد استیضاح رئیس‌جمهوری شود مگر این‌که شرایط کشور به گونه‌ای شود که آقای روحانی بخواهد در مقابل همه‌چیز بایستد. آقای روحانی خردمند و عاقل است، بازی می‌کند و جا نمی‌زند».

برادرزاده کمال خرازی، وزیر خارجه اسبق، اگر چه فکر می‌کند «ناقوس خطر به صدا درآمده» و «بخش خاکستری جامعه ۴۵ درصد شده است»، معتقد است «این خانه از پای‌بست ویران نیست» و «مردم هنوز ایران و انقلاب را دوست دارند».

همچنین بخوانید:  مک‌کارتیسم اعتدالی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗