skip to Main Content
«سود بخشودگی مالیاتی هنرمندان به سرمایه‌های ناسالم می‌رسد»
فرهنگ کیوسک

«سود بخشودگی مالیاتی هنرمندان به سرمایه‌های ناسالم می‌رسد»

منیژه حکمت تهیه‌کننده و کارگردان سینما با انتقاد از «بخشودگی مالیاتی هنرمندان» می‌گوید سود این طرح به جیب سرمایه‌های ناسالم می‌رود.

حکمت در یادداشت خود با اشاره به باج انتخاباتی این طرح به هنرمندان آن را  نشانه سردرگمی و عدم شناخت از هدف و کارکرد مالیات از طرف دولت و اعلام آن در این زمان و در این شرایط وخیم اقتصادی را نهایت بدسلیقگی می‌داند. او خطاب به نوبخت نوشته است: «ظاهرا جناب نوبخت مثل بقیه همفکرانشان در دولت، وقت و حوصله فکر کردن به عواقب راه‌حل‌های خلق‌الساعه و نبوغ‌آمیزشان را ندارند و ساده‌ترین راه را برگزیده‌اند، یعنی یک کاسه کردن درآمدهای به‌شدت ناهمگون و حکم واحد بر آنان راندن! در حالی که ناگفته پیداست که این چنین بذل و بخشش در شرایط امروز ما نتیجه‌ای جز افزایش شکاف طبقاتی و فقیرتر شدن اقشار کم درآمد عرصه هنر ندارد و سود هنگفتش مستقیماً به جیب همان صاحبان دستمزدهای میلیاردی و سرمایه‌های ناسالم موجود در این حوزه خواهد رفت. بعید می‌دانم درک این موضوع نیاز به هوش زیادی داشته باشد، مگر آنکه نیت دیگری پشت ماجرا باشد که قرار است هنرمندان وجه‌المصالحه آن قرار گیرند. آقای نوبخت همه ما شرایط سختی را می‌گذرانیم آن را با این تصمیم‌های ناپخته دشوارتر نکنید. مثل همه ممالک دنیا مالیاتتان را درست بگیرید و با تدبیر به کار زنید، البته اگر هنوز تدبیری باقی مانده باشد!»
طرح بخشودگی مالیاتی هنرمندان چند روز پیش از طرف نوبخت معاون رییس‌جمهور مطرح شدتا هنرمندان بابت تولید و ارائه آثار خود نگران مالیات نباشند.

همچنین بخوانید:  ۶۰ درصد سازمان‌ها به سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات نپیوسته‌اند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗