skip to Main Content
تلاش گوگل برای ثبت زبان‌های بومی
زمین عمومی کیوسک

تلاش گوگل برای ثبت زبان‌های بومی

از میان ۷۰۰۰ زبان محلی در سراسر جهان ، ۲،۶۸۰ زبان بومی – بیش از یک سوم زبانهای جهان – در معرض انقراض و فراموشی هستند. سازمان ملل متحد سال ۲۰۱۹ را برای افزایش آگاهی در مورد این زبان‌ها و نقش آنان در تنوع جهانی ، سال زبان‌های بومی اعلام کرد. در همین راستا گوگل‌ارث پروژه‌ای برای ثبت و ضبط و پاسداشت زبان‌های بومی در دنیا راه‌اندازی کرده است.این پروژه با داشتن ۵۵ زبان از ۲۷ کشور مختلف، از کاربران دعوت می‌کند تا ضمن گوش دادن به کلیپ‌های صوتی از زبان‌های بومی، به کاوش در جهان بپردازند. همچنین با روایت‌های نوشتاری توضیح دهند که چرا حفظ و احیای فرهنگ و زبان آنها مهم است.
روی این لینک کلیک کنید.روی گوی جهان‌نمای گوگل به هر پین‌ قرمز چند فایل صوتی شامل سلام به زبان محلی، زبانی که به آن صحبت می‌کنند و یک آواز کوتاه محلی با ترجمه آن به انگلیسی ضمیمه شده است.
راویان همگی زن‌اند و اکثر ترانه‌ها درباره زیبایی، صلح و طبیعت هستند. این مجموعه اولیه صوتی در گوگل ارث فقط توانسته بخش کوچکی از زبان‌های محلی را معرفی کند. اگر می‌خواهید زبان خود را در آینده به این مجموعه اضافه کنید می‌توانید در این پروژه مشارکت کنید.

همچنین بخوانید:  چرا حفظ زبان‌ها اهمیت دارد؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗