skip to Main Content
پخش زنده‌ی عملیات مرمت «گشت شبانه‌» رامبرانت
AMSTERDAM, NETHERLANDS -31 December 2015: the picture named The night watch from Rembrandt at Rijksmuseum in city Amsterdam ; Shutterstock ID 377749780
فرهنگ کیوسک

پخش زنده‌ی عملیات مرمت «گشت شبانه‌» رامبرانت

علاقه‌مندان به رامبرانت و نقاشی دوره‌ی باروک به زودی می‌توانند عملیات مرمت تابلوی مشهور «گشت شبانه‌‌‌» رامبرانت (۱۶۴۲) را به‌صورت زنده و آنلاین (لایو) مشاهده کنند.

مرمت این تابلوی ۳۸۰ در ۴۵۰ سانتی‌متری که در موزه‌ی ملی هلند در شهر آمستردام در اتاقی شیشه‌ای به معرض نمایش عموم گذاشته‌ شده‌ است، مدتی‌ست که آغاز شده‌ و علاقه‌مندان به این اثر تاریخی می‌توانند پروسه‌ی مرمت آن‌را به‌صورت زنده از اینجا مشاهده کنند؛ هرچند که این عملیات در حال حاضر در فاز تحقیقاتی خود است و چندان نمی‌توان چشم‌انتظار پخش تصاویر هیجان‌انگیزی بود.

«گشت شبانه» آخرین بار در سال ۱۹۷۵ ترمیم شده است که فیلم آن نیز در وبسایت این اثر در موزه ملی هلند موجود است. دلیل ترمیم این اثر هنری در آن زمان، تخریب آن توسط یکی از بازدیدکنندگان با چاقو بوده‌است. همچنین در سال ۱۹۹۰ فرد دیگری به این تابلو اسید پاشیده بود که دلیل آن هیچ‌گاه معلوم نشد و تخریب صورت گرفته‌ هم از لایه‌ی وارنیش فراتر نرفته بود. بنا به اظهارات مسئولان این موزه، «گشت شبانه» سالیانه دو و نیم میلیون بازدیدکننده دارد و از ابتدای خلقش تاکنون ۲۵ بار تحت عملیات مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

همچنین بخوانید:  پرداخت هزینه تحصیل پسر مهاجرانی توسط عربستان
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗