skip to Main Content
شرکت نفت و گاز بریتانیا را تحریم کنید
سیاست فرهنگ کیوسک

شرکت نفت و گاز بریتانیا را تحریم کنید

اعتراض فعالین آب‌وهوا در لندن طی هفته‌ی گذشته به شرکت نفت و گاز بریتانیا (بی‌پی) موجب شد تا هنرمندان سرشناس بریتانیا از این شرکت تبری بجویند.

تعداد ۷۸ هنرمند بریتانیایی، شامل آنیش‌کاپور، سارا لوکاس، آلن جونز، و ریچل وایترید در نامه‌ای سرگشاده به گالری ملی پرتره‌ی لندن به همکاری این موسسه با شرکت نفت‌ و گاز بریتانیا، بی‌پی، اعتراض کرده‌اند. شرکت بی‌پی از سال ۱۹۸۰ تاکنون حامی مالی جایزه‌ی سالیانه‌ی بی‌پی در گالری ملی پرتره بوده است.

در این نامه که توسط یکی از داوران همین جایزه، گری هیوم، نوشته شده است، عمدتا به نقش شرکت بی‌پی در افزایش بحران‌های آب‌وهوایی پرداخته شده‌است: «این کمپانی ترجیح می‌دهد تا ۹۷ درصد سرمایه‌ی موجود خود را روی سوخت‌های فسیلی سرمایه‌گذاری کند و تنها ۳ درصد از آن مقدار به سوخت‌های تجدیدپذیر اختصاص یافته‌ست».

«یکی از وظایف اصلی هنر  تشریح شرح زندگانی امروز برای نسل‌های فردا و انعکاس انسانیت ما برای آنانی‌ست که در آینده به دنبال آن می‌گردند… خطوط قرمز اخلاقی پیرامون حمایت مالی از هنر همواره قابل تغییر بوده‌اند و به شکل‌دادن رفتار شرکت‌های بزرگ، به نفع خیر عمومی، تاثیر می‌گذارند.»

این طومار از گالری پرتره‌ی لندن خواسته تا قرارداد همکاری خود با شرکت بی‌پی که در سال ۲۰۲۲ پایان می‌پذیرد را تجدید نکند و به دنبال حامی مالی دیگری باشد، و همچنین فورا مانع حضور نماینده‌ی بی‌پی در هیئت داوران این جایزه باشد.

این نامه همزمانی منتشر شد که سالن اپرای رویال لندن در هفته‌ی گذشته صحنه‌ی اعتراض گروه‌های هنرمند و فعالین اجتماعی آب‌وهوایی معترض به همکاری بی‌پی و این موسسه‌ی هنری بوده‌ است. حمایت مالی بی‌پی از رخ‌داد‌های هنری مشهور بریتانیایی از سال ۲۰۱۲ محل اعتراض  گروه‌های مختلفی بوده است، گروه‌هایی همچون بی‌پی یا بدون بی‌پی؟ که از ماه گذشته ورودی‌های گالری پرتره‌ی ملی در لندن را به تصرف خود درآورده بودند.

همچنین بخوانید:  بیشتر فاضلاب کرمانشاه به رودخانه‌ها می‌ریزد

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗