skip to Main Content
فوت دو کارگر بر اثر سقوط جرثقیل در خیابان ملاصدرا
جامعه کیوسک

فوت دو کارگر بر اثر سقوط جرثقیل در خیابان ملاصدرا

اصغر نوروزی که بر اثر سقوط جرثقیل در پروژه ساختمانی ملاصدرای تهران، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فیروزگر بستری شده بود بعد از ۱۱ روز فوت کرد. پیش از این محمد کاظمی نیز در این حادثه جان خود را از دست داده بود.
این حادثه در ساعت حدود ۳ بامداد ۱۳ خرداد رخ داد و موجب جراحات و آسیب‌دیدگی شدید چند نفر از کارگران شد. به گزارش برزن نیوز، از این میان دست یکی کارگران قطع شده است، اصغر نوروزی با شکستگی‌های مختلف در قفسه سینه و دست‌ها و پاها و آسیب دیدگی ریه بستری شده بود و نفر سوم، محمد کاظمی در ۱۵ خرداد در پی این حادثه جان باخت.
حوادث کار در ایران سالانه جان صدها کارگر را در ایران می‌گیرد در این میان بالاترین میزان آسیب (۶۰ درصد بنا به آمار سال ۹۶) متعلق به حوادث ساختمانی است.
مطابق ماده ۹۱ قانون کار کارفرمایان‌ و مسئولان‌ تمام‌ واحدهای‌ موضوع‌ ماده‌ ۸۵ این‌ قانون‌ مکلفند براساس‌ مصوبات‌ شورای‌ عالی‌ حفاظت‌ فنی‌ برای‌ تامین‌ حفاظت‌ و سلامت‌ و بهداشت‌ کارگران‌ در محیط‌ کار، وسایل‌ و امکانات‌ لازم‌ را تهیه‌ و در اختیار آنان‌ قرار داده‌ و چگونگی‌ کاربرد وسایل‌ فوق‌الذکر را به‌ آنان‌ بیاموزند و در خصوص‌ رعایت‌ مقررات‌ حفاظتی‌ و بهداشتی‌ نظارت‌ کنند.
همچنین مسئولیت کارفرما تنها محدود به مسئولیت تهیه، آموزش و نظارت پیش از حادثه نمی شود و پس از حادثه نیز به استناد ماده ۶۵ قانون تامین اجتماعی در صورت وقوع حادثه ناشی از کار، کارفرما مکلف است اقدامات اولیه لازم را برای جلوگیری از تشدید وضع حادثه‌دیده به عمل آورد.
همچنین بخوانید:  ۶۰ درصد نیروی کار بخش خدمات بدون دستمزد کار می‌کند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗