skip to Main Content
بر سر تخریب بزرگراه صدر اتفاق‌نظر وجود دارد
جامعه کیوسک

بر سر تخریب بزرگراه صدر اتفاق‌نظر وجود دارد

سمانه جلیلی صدرآبادی (استاد شهرسازی دانشگاه علم و صنعت تهران) با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شهر تهران که بر بزرگراه‌سازی دامن زده است،‌ یکپارچه نبودن حمل و نقل عمومی است، می‌گوید:‌ شما وقتی از مترو یا بی آرتی یا هر وسیله نقلیه عمومی پیاده می‌شوید،‌ باید بتوانید به راحتی از حمل و نقل بعدی استفاده کنید که در تهران این شرایط فراهم نیست و در صورت وجود چنین شرایطی می‌توانستیم از تعداد بزرگراه‌ها کم کنیم.
وی با اشاره به اینکه امکان تخریب خیلی از بزرگراه‌ها در تهران وجود دارد، گفت: ‌برای مثال بزرگراه صدر یکی از بزرگراه‌هایی است که بر سر تخریب آن اتفاق نظر وجود دارد و این بزرگراه اصلا نباید به صورت دوطبقه ساخته می‌شد، زیرا هم منظر شهری را متفاوت و هم دو محله را کاملا از یکدیگر جدا کرده است. در شرق و غرب تهران نیز به رغم وجود دو بزرگراه حکیم و همت،‌ معضل ترافیک حل نشده است و ظرفیت آنها در جابجایی اکنون فراتر از ظرفیتی است که این بزرگراه‌ها می‌توانند تحمل کنند. این بزرگراه‌ها با توجه به سطح سرویسی که به مردم می‌دهند، از نظر حمل و نقل منسوخ هستند.
به گفته جلیلی صدرآبادی تمامی نظریه‌های شهرسازی ساخت بزرگراه را نفی می‌کنند و معتقدند؛ هزینه ساخت بزرگراه باید در قسمت حمل و نقل عمومی هزینه شود. باید مشخص شود، آیا ایجاد بزرگراه با توجه به هزینه-فایده اقتصادی و ‌اجتماعی به صرفه است و در نتیجه با این محاسبات توقف ایجاد بزرگراه در دستور کار قرار گیرد و هزینه آن به حمل و نقل عمومی اختصاص یابد.

همچنین بخوانید:  خانه‌ام آتش گرفته‌ست

در دی ماه ۱۳۹۵ علیرضا جاوید هزینه ساخت بزرگراه صدر را ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗