skip to Main Content
نبود امکانات درمانی معلولیت زنان را در بارداری تشدید می‌کند
جامعه دانش کیوسک

نبود امکانات درمانی معلولیت زنان را در بارداری تشدید می‌کند

به گفته محبوبه نجومیان نماینده جامعه معلولان، نبود امکانات درمانی و بهداشتی و امکانات فیزیوتراپی برای زنان معلول هنگام بارداری موجب شده تا بارداری، معلولیت این زنان را تشدید کند.

زنان دارای معلولیت همچنین با کمبود آموزش‌های لازم حین بارداری روبه رو هستند؛ آموزش‌هایی که این زنان را راهنمایی کند که چه مسائلی را رعایت کنند تا هنگام بارداری با تشدید معلولیت مواجه نشوند.

عدم امکانات علاوه بر تشدید معلولیت، بر زندگی خانوادگی زنان معلول نیز تاثیر می‌گذارد؛ گاهی همسر این زنان به دلیل تشدید معلولیت همسرشان بعد از پایان بارداری، او را ترک می‌کنند.

به گفته این فعال حقوق معلولان، زنان دارای معلولیت هنگام رشد فرزندان نیز با مشکلات متعددی روبه رو هستند؛ به طور مثال هنگامی که فرزندان خود را پارک می‌برند، نمی‌توانند دنبال کودک بدوند و از او مراقبت کنند.

نجومیان می‌گوید جامعه به فکر مسائل مربوط به بارداری و فرزندپروری زنان دارای معلولیت نیست و گاهی حتی به این زنان گفته می‌شود بهتر است فرزند نیاورند.

در حال حاضر یک میلیون و ۵۶۰ هزار معلول در سامانه بهزیستی ثبت شده‌اند که ۳۵ درصد آنان زن و ۶۵ درصد آنان مرد هستند.

اما دولت در لایحه بودجه ۹۸، اعتبارات بیماران خاص و صعب‌العلاج را ۱۳درصد کاهش داده و بودجه پوشش هزینه‌های درمان بیماری‌های اوتیسم، EB، MS و نقض ایمنی متابولیک را حذف کرده است.

 

همچنین بخوانید:  چگونه با ویلچر از لابه‌لای ویروس‌ها برانیم؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗