skip to Main Content
دولت معتقد است بازنشستگان باید خودشان گلیم‌شان را از آب بیرون بکشند
جامعه کیوسک

دولت معتقد است بازنشستگان باید خودشان گلیم‌شان را از آب بیرون بکشند

«محمدحسن موسیوند» با اشاره به اختصاص تنها ۲ هزار میلیارد تومان در بودجه به منظور اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: رئیس صندق بازنشستگان کشوری اعلام کرده بود که تنها برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این صندوق به ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. پس می‌بینیم که دولت نه امسال و نه سال آینده برنامه‌ای برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نداشت و نخواهد داشت؛ چراکه اساسا معتقد است که بازنشستگان خودشان باید گلیم‌شان را از آب بیرون بکشند.

وی با بیان اینکه اجرای قانون همسان‌سازی برای مستمری‌بگیران تامین اجتماعی تا پایان سال ۹۷ از وعده‌های مرحوم سیدتقی نوربخش بود، گفت: ایشان امید زیادی به اجرای قانون تا پایان سال داشت اما دولت نشان داد که خلاف منافع بازنشستگان حرکت می‌کند و اعتقادی به رفاه سالمندان در بودجه ندارد. بزرگترین دغدغه بازنشستگان در حال حاضر اجرای قانون همسان‌سازی است و نباید کسی آن را نادیده بگیرد و بگوید: «نمی‌خواهم اجرایش کنم!»

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان خرم آباد با اشاره به خط فقر شهری در تابستان سال ۹۷ که توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اندازه‌گیری شده، گفت: طبق ارزیابی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بالاترین خط فقر در تابستان ۹۷ برای مناطق شهری به ۲ میلیون و ۷۲۸ هزار تومان می‌رسید. این نشان می‌دهد که بازنشستگان و کارگران که خود اکثر جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

وی افزود: از آنجا که مطابق ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، «مستمری‌ها در هر حال نباید از حداقل مزد کارگران کمتر باشد» از اعضای شورای عالی کار و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس شورای عالی کار می‌خواهیم که مزد سال ۹۸ «آبرومندانه» افزایش یابد تا مستمری‌بگیران تامین اجتماعی هم از آن بهره‌مند شوند. در تعیین مزد و مستمری باید خط فقر را در نظر بگیرند؛ در غیر این صورت باتوجه به چشم اندازهای اقتصاد ایران، خط فقر در سال ۹۸ بازهم از قامت بازنشستگان بالاتر می‌رود.

همچنین بخوانید:  راه‌اندازی «مدرسه مقاومت» در دانشگاه هاروارد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗