skip to Main Content
کمپین معلمان سراسر کشور برای «بیمه تکمیلی کارآمد»
جامعه کیوسک

کمپین معلمان سراسر کشور برای «بیمه تکمیلی کارآمد»

معلمان سراسر کشور کمپینی در اعتراض به «بیمه تکمیلی ناکارآمد» راه انداخته‌اند و تاکنون بیش از ۳۰ هزار معلم به آن پیوسته‌اند. این کمپین پس از آن راه‌اندازی شد که بیمه مرکزی در اطلاعیه‌ای بیمه «آتیه‌سازان حافظ» به‌عنوان بیمه تکمیلی فرهنگیان را غیرقانونی اعلام کرد و از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش به معلمان اعلام کرد بین انصراف از بیمه تکمیلی یا تن دادن به قرارداد با بیمه «آتیه‌سازان حافظ»، یک گزینه را انتخاب کنند.

اعتراض معلمان شامل چند بند می‌شود؛ «کیفیت و خدمات بیمه تکمیلی در طول این سال‌ها برخلاف افزایش سالانه سهم بیمه معلمان رشدی نداشته است»، «سطح پوشش خدمات بیمه آتیه‌سازان حافظ در مواردی مانند چشم‌پزشکی و دندان‌پزشکی حداقلی است»، «مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف قرارداد این بیمه محدودند» و «پرداخت هزینه‌های درمانی از طرف بیمه آتیه‌سازان حافظ با تاخیر زیادی همراه است».

جعفر ابراهیمی، از فعالان صنفی معلمان، در این‌باره می‌گوید «هم سهم بیمه شده را افزایش داده‌اند و هم با بیمه‌گر قبلی که ناکارآمد و غیرقانونی‌ست، دوباره قرارداد بسته‌اند. قبلا بیمه تکمیلی فرهنگیان برای هر نفر ۲۹ هزار تومان بود. حالا دو طرح جدید در قرارداد وجود دارد؛ یکی برای هر نفر ۳۹ هزار تومان و دیگری نفری ۶۹ هزار تومان. این درحالیست که سطح پوشش قرارداد تکمیلی به هیچ وجه بهبود نیافته است».

ابراهیمی این سهم بیمه جدید را «ظلمی آشکار» توصیف می‌کند؛ «مگر حقوق ما معلمان صد در صد افزایش داشته است که حالا سهم بیمه را این‌گونه افزایش داده‌اند؟ معلمی که یک میلیون و پانصد هزارتومان حقوق می‌گیرد، اگر بخواهد اعضای خانواده ۴ نفره را بیمه کند چیزی معادل ۲۸۰ هزار تومان باید بپردازد که حدود ۱۸ درصد حقوق ماهیانه‌‌اش است و بدیهی‌ست که این، یک ظلم آشکار است».

همچنین بخوانید:  ۲ برابر شدن جمعیت فقیر ایران طی ۱۰ سال

این فعال صنفی معلمان می‌گوید «ما خواهان انصراف از بیمه تکمیلی نیستیم بلکه خواهان برخورداری از یک بیمه باکیفیت هستیم؛ برای این کار اول باید فرصت انصراف، تا آخر دی ماه تمدید شود و دولت یک «بیمه  کارآمد» جایگزین به ما ارایه نماید که خدمات بهتری داشته باشد. بیمه کارآمد بیمه‌ای است که با اکثر مراکز درمانی قرارداد داشته باشد و فاکتورها را در کمتر از دو هفته تسویه نماید. سهم معلمان که به‌صورت کسر از فیش حقوقی دریافت می‌شود، به موقع به حساب شرکت بیمه واریز نمی‌شود و طبیعی‌ست که در این شرایط، به‌خاطر عدم شفافیت این گمانه تقویت شود که وزارتخانه سهم بیمه معلمان را برای رفع مشکلات خود هزینه می‌کند».

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗