skip to Main Content
رئیس انجمن هنرهای نمایشی زنجان: حتی یک سالن نمایش هم نداریم
فرهنگ کیوسک

رئیس انجمن هنرهای نمایشی زنجان: حتی یک سالن نمایش هم نداریم

حسین نجفی (رئیس انجمن هنرهای نمایشی زنجان) مهم‌ترین مشکل تئاتر این استان را مشکلات سخت‌افزاری خواند و گفت: ما در مرکز استان سالن مخصوص نمایشی نداریم. یک سالن داریم که برای همه امور از آن استفاده می‌شود و اگر نوبت برسد، تئاتر هم روی صحنه می‌رود.

نجفی تشریح کرد: تنها سالن شهر زنجان برای برگزاری جلسات، همایش‌ها، موسیقی، جُنگ و… استفاده می‌شود و  در طول سال وقتی باشد نوبت به تئاتر هم می‌رسد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی زنجان با بیان اینکه این شهر پلاتو و تماشاخانه‌ای برای اجرای تئاتر ندارد، گفت: تنها یک پلاتو برای تمرین داریم که گاهی چهار صندلی در آن می‌چینیم و برای اجرا هم از آن استفاده می‌کنیم.

نجفی خاطرنشان کرد: در زنجان ۱۳ گروه ثبت شده تئاتری داریم که با این شرایط و نبود سالن، فرصت اجرا برای آنها اندک و محدود است و برای همین بعضی از گروه‌ها در طول سال کار نمی‌کنند.

او خاطرنشان کرد: البته یک سالن نیمه کاره داریم که از سال ۸۵ پی و اسکلتش ساخته شده اما الان یازده سال است همان طور نیمه کاره مانده و تلی از خاک است. اگر همان‌جا را خراب کنیم و مصالحش را بفروشیم می‌توانیم با پولش یک سالن بسازیم! هزار و یک دلیل اداری برای توقف پروژه می‌آورند؛ البته می‌گویند امسال بودجه‌ای برای ادامه آن قرار است اختصاص پیدا کند، اما هنوز خبری نیست.

همچنین بخوانید:  فریبرز رئیس‌دانا بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗