skip to Main Content
خانه‌خرابی ساکنان ده‌ونک برای آبادی دانشگاه الزهرا
جامعه کیوسک

خانه‌خرابی ساکنان ده‌ونک برای آبادی دانشگاه الزهرا

امروز آخرین فرصت به ساکنان ۵ خانه دیگر در منطقه ده‌ونک است تا خانه بر سرشان خراب نشود. مانند خانه‌هایی که مرداد امسال بر سر صاحبانشان خراب شد. حالا برای ۵ خانه دیگر هم نامه آمده است.

ساکنان ۹۰ خانه‌ متعلق به کارخانه شماره ۵ در این مدت که خانه‌هایشان در خطر تخریب است، مقابل شورای شهر تهران هم تجمع کرده اند. هر هفته مقابل دانشگاه هم می‌روند. به گفته‌ آنها زمانی که  در این خانه‌ها سکنی گزیده‌اند هنوز دانشگاهی ساخته نشده بود که این زمین‌ها مال آن باشد.

یکی از ساکنان قدیمی می‌گوید: ماجرا به سال ۱۳۱۷ باز می‌گردد زمانی که در منطقه کنونی ده ونک تهران کارخانجات شماره ۵ که مخصوص تولید ابزار بودایجاد شد. خانه‌هایی هم در اطراف کارخانه ایجاد شدند و قرار شد به عنوان مسکن به کارگران تعلق گیرد. این کارخانه وظیفه تولید نیمکت و  اقلام آموزشی را به عهده داشت. در سال ۱۳۵۳ کارخانه تغییر کاربری داد و به کارخانه تجهیزات ایمنی راه‌ها تبدیل شد.

در سال ۱۳۸۲ طی نامه‌ای به وزارت راه و شهرسازی حق استفاده از این خانه‌ها به دانشگاه الزهرا داده شده است. در دولت بعد ماجرا به شورای حل اختلاف کشیده شد. اهالی ده‌ونک در همان سال‌ها و در اعتراض به این اتفاق در خیابان پاستور تجمع کردند. بعد از رایزنی دولت با ساکنان این خانه‌ها که ۹۰ خانوار هستند، این ماجرا مسکوت ماند. بعدتر به ۵ نفر از این خانواده‌ها در بومهن ۲۰۰ متر خانه دادند که مبلغ رهن آن ۵۰ میلیون تومان است.

شورای شهر هم گفته مطیع تصمیم است که دادگاه در خصوص این خانه‌ها تصمیم بگیرد.

همچنین بخوانید:  نقدی بر حصارکشی تئاتر شهر
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗