skip to Main Content
«برخی کودکان به‌دلیل نداشتن کفش از تحصیل بازمی‌مانند»
جامعه کیوسک

«برخی کودکان به‌دلیل نداشتن کفش از تحصیل بازمی‌مانند»

کارشناس مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان می‌گوید «بسیاری از کودکانی که به مدرسه نرفته‌اند، به دلیل مسائل جزئی از تحصیل بازمانده‌اند؛ برخی از کودکان تنها به دلیل نداشتن یک جفت کفش به مدرسه نمی‌روند».

زینب فتحعلی‌پور اعلام کرده «امسال یک فایل ۱۲ هزار نفری کودکان بازمانده از تحصیل از اداره‌ کل آموزش و پرورش خوزستان به سازمان بهزیستی ارسال شد» و پس از پیگیری‌های اداره بهزیستی در نهایت ۱۶۲ نفر از این کودکان بازمانده از تحصیل در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان نیز چند هفته پیش اعلام کرده بود در این استان حدود ۲۶۰۰۰ کودک از تحصیل بازمانده‌اند. وی «فقر مالی و ناتوانی در تامین امکانات اولیه تحصیل، اشتغال فرزندان برای تامین مخارج زندگی، دوری مدرسه و عدم امکان پرداخت هزینه ایاب و ذهاب، واقع شدن در مناطق دور افتاده، نبود سرویس ایاب و ذهاب در واحد آموزشی، ازدواج زودهنگام دختران و بدسرپرستی کودکان» را از جمله عوامل موثر در جاماندن دانش آموزان از تحصیل عنوان کرده است.

برخی از کارشناسان تعداد کودکان بازمانده از تحصیل را حدود ۱/۵ تا ۲ میلیون نفر تخمین می‌زنند و دلیل اصلی بازماندن از تحصیل را فقر اقتصادی و پولی شدن آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند.

بر اساس اصل سی قانون اساسی «دولت موظف است وسایل آموزش و پروش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم آورد و وسایل تحصیلات عالی را تا سرحد خود کفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد».

همچنین بخوانید:  شکنجه کودکان اوتیسم در یکی از موسسات توانبخشی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗