skip to Main Content
احتمال جذب افرادی با معدل ۱۲ در هیات علمی دانشگاه‌ها با حکم قضایی
سیاست کیوسک

احتمال جذب افرادی با معدل ۱۲ در هیات علمی دانشگاه‌ها با حکم قضایی

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم درباره عضویت افرادی با معدل ۱۲ در هیات علمی دانشگاه‌ها با حکم قضایی گفته «وقتی قاضی حکم را صادر کرد، ما مخاطب نیستم که نظر بدهیم، چون دادگاه حکم را مستقیما متوجه رئیس دانشگاه می‌کند و طبیعی است که رئیس دانشگاه هم  نمی‌تواند حکم را اجرا نکند».

وی درباره ‌این‌که طبق ماده ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی براینکه دیوان عدالت اداری نمی‌تواند در امور علمی ورود کند، توضیح داده «ما در دفاعیه این موارد را ذکر کرده بودیم. اما تشخیص و صلاحیت از نظر قانونی به عهده قاضی مربوطه است و اینکه دیوان عدالت اداری در این امر ورود کرده حتما جز وظایفش بوده است و دخالتی در کار آنها نداریم».

محمدرضا رضوان‌طلب اقدام به جذب افرادی با معدل ۱۲ در هیات علمی دانشگاه‌ها را «زشت» دانسته و گفته: «برای خود آن فرد هم زشت است که در آینده در دانشگاه وقتی این مساله  مطرح شود بپرسند، فلان شخص چه کاره است، بگویند با حکم دادگاه عضو هیات علمی شده است. این اصلا خوب نیست، ولی بالاخره آقایان تشخیص دادند که این کار جزو صلاحیت‌هایشان است و آن را انجام می‌دهند، ما هم باید سکوت کنیم».

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان سال ۱۳۹۳ در یک نشست خبری مدعی تخلف بیش از ۳۰۰۰ دانشجوی بورسیه شد. اما در ادامه رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادعا کرد که به‌جز ۳۶ مورد که مندرجات خود را خلاف واقع درج نموده‌اند، سایر بورسیه‌های اعطاء شده قانونی و طبق روال بورسیه بوده است. برخی از منتقدان، روند عضویت در هیات علمی دانشگاه‌ها در دولت‌های مختلف را مبتنی بر توزیع انواع رانت می‌دانند.

همچنین بخوانید:  «تحصیل رایگان، به کیفیت تحصیل لطمه می‌زند.»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗