skip to Main Content
تغییر رشته ممنوع
جامعه کیوسک

کنکور ارشد به روی دانشجویان رشته‌های «نامرتبط» بسته می‌شود

تغییر رشته ممنوع

براساس مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش کشور، از سال ۱۴۰۱، سنجش و پذیرش داوطلبان در آزمون #کارشناسی ارشد فقط از بین دانش‌آموختگان دوره کارشناسی رشته‌های «مرتبط» امکان‌پذیر خواهد بود. گفته می‌شود رشته‌های مرتبط برای هر یک از رشته‌هایی که در آزمون کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو دارد، قرار است به زودی تعیین شود.

تاکنون پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد در همه رشته‌ها از بین همه داوطلبان و صرف‌نظر از رشته تحصیلی دانشجو در دوره کارشناسی انجام می‌شد.

به دلیل فشار خانواده‌ها و مدارس نسبت به برتری رشته‌های فنی و مهندسی و پزشکی، بسیاری از دانشجویان این رشته‌ها پس از پایان تحصیل در دوره لیسانس رشته‌ خود را به رشته‌های علوم انسانی و یا هنر تغییر می‌دادند. اما پس از این به نظر می‌رسد این انتخاب از دانشجویان گرفته خواهد شد.

کیفیت نازل دانشگاه‌های کشور همزمان با پولی‌شدن فزاینده آنها، و نیز سرکوب‌های مختلف فضاهای دانشجویی، و نبود امکانات شغلی مرتبط با تحصیلات موجب سرخوردگی بسیاری از دانشجویان می‌شود و از عوامل موثر در موج‌های مهاجرتی دانشجویان به خارج از کشور است. حال به نظر می‌رسد مسئولان در صدد تشدید محدودیت‌ها و کاهش امکانات موجود هستند.

همچنین بخوانید:  خودکشی ممنوع یا چگونه با گل‌های سرخ به جنگ ناامیدی برویم
2 نظر
  1. شما با اینکار فقط باعث میشید که دانشجویی که با زور حرفهای مشاور و پدر و مادرش و سیستم غلط آموزشی وارد دوره ی کارشناسی شده، مجبور بشه باز هم کارشناسی ارشد همون رشته رو بخونه یا ترک تحصیل کنه. واقعا احمقانه ترین تصمیمیه که گرفته شده و مانع انتخاب آزادانه ی دانشجوها میشه.

  2. من دو ساله دارم رشته ای رو می خونم که دوستش ندارم، اولش با علاقه و پافشاری این رشته رو انتخاب کردم ولی بعدش فهمیدم من مناسب این رشته نیستم. من یه بچه ی ۱۸ ساله بودم که هیچی نمی دونستم و یه اشتباهی کردم. گفتم دو سالم که حروم شده، حالا دو سال دیگه رو هم می خونم در عوض کارشناسی ارشد رشته ام رو تغییر میدم. حالا یکی مثل من چیکار باید بکنه؟ نه راه پیش دارم، نه راه پس. دوباره مجبورم از اول شروع کنم و کنکور کارشناسی بدم و چهار سال عقب بیفتم. این انصافه آخه؟ کم دغدغه و بدبختی داریم که این هم روش اضافه بشه؟؟؟؟فقط می تونم بگم خدا از سرتون نگذره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗