skip to Main Content
پولانسکی: جنبش مبارزه با آزار جنسی، «دورویی مطلق» است
کیوسک

پولانسکی: جنبش مبارزه با آزار جنسی، «دورویی مطلق» است

رومن پولانسکی، فیلم‌ساز لهستانی و برنده جوایز مطرحی چون اسکار و کن، جنبش مبارزه با آزار جنسی را شکلی از دورویی مطلق خواند.

وی که به تازگی از آکادمی اسکار اخراج شد با اشاره به جنبش مقابله با آزار جنسی آن را «هیستری جمعی» و «دورویی مطلق» می‌داند و حامیان جنبش «من هم/ Me Too» را به عزاداران کره شمالی تشبیه کرد که در سوگ درگذشت رهبرشان چنان گریه و زاری می‌کنند «که آدم نمی‌تواند جلوی خندیدنش را بگیرد». پولانسکی همچنین تهدید کرد از آکادمی اسکار به خاطر تصمیم اخیرش شکایت خواهد کرد. این کارگردان و بازیگر برجسته، عقیده دارد افرادی که به حمایت از جنبش مقابله با آزار جنسی و قربانیانش برخاسته‌اند نه از سر میل قلبی بلکه از سر ترس و اجبار دست به چنین حرکتی زده‌اند و از عواقب حمایت نکردن از این جنبش وحشت دارند.

پیش از این وکیل پولانسکی در نامه‌ای که خطاب به جان بیلی رییس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی مدعی شد در صورت لزوم از این سازمان سینمایی به اتهام اخراج «غیر قانونی» فیلمساز باسابقه شکایت خواهد کرد.

در همین زمینه و در مخالفت با جنبش مقابله با آزار جنسی، کاترین دنوو بازیگر سرشناس فرانسوی هم چندی پیش کارکرد این جنبش زیر سوال برد. هرچند که بعدتر و با واکنش‌هایی که صورت گرفت از موضع خود عقب‌نشینی و اعلام کرد که به قربانیان اذیت و آزارهای جنسی ادای احترام می کند و از آن ها عذر می خواهد.

پولانسکی با افشای  رسوایی اخلاقی و اتهام آزار جنسی در سال ۱۹۷۸ از آمریکا فرار کرد و از آن زمان تحت تعیب قضایی آمریکا قرار دارد.

همچنین بخوانید:  فقرا محکوم به فروشند

 

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗