skip to Main Content
گرسنگی در ۸کشور جهان بحرانی شده است
اقتصاد کیوسک

گرسنگی در ۸کشور جهان بحرانی شده است

سازمان‌های غذایی ملل متحد هشدار داده‌اند تعداد افراد گرسنه ساکن در مناطق جنگ‌زده رو به افزایش است به گونه‌ای که در هشت کشور سطح ناامنی غذایی به بحران رسیده است.

در یمن ۱۷ میلیون نفر یا ۶۰ درصد جمعیت آن با ناامنی غذایی مطلق روبرویند در حالیکه در سودان جنوبی رقم ناامنی غذایی مطلق ۴.۸ میلیون نفر است. همچنین کشورهای دیگری که از بالاترین سطح ناامنی غذایی رنج می برند به ترتیب شامل سوریه، لبنان، جمهوری آفریقای مرکزی،‌ اوکراین، افغانستان و سومالی هستند.

در این گزارش آمده است تعداد افرادی که در جمهوری کنگو دچار گرسنگی مطلق هستند افزایش چشمگیری پیدا کرده و اکنون ۷.۷ میلیون نفر در وضعیت بحرانی قرار دارند و نسبت به آمار ۵.۹ میلیون نفری ۶ماه گذشته افزایش یافته است. همچنین در همین بازه زمانی تعداد افرادی که در افغانستان دچار گرسنگی مطلق شده‌اند از ۳.۳ میلیون نفر به ۷.۶ میلیون نفر رسیده است.

توزیع ناعادلانه ثروت، بهره‌کشی کشورهای قدرتمند از کشورهای فقیر و جنگ مهم‌ترین عوامل گرسنگی در جهانند. در جهان از هر ۹ نفر، یک نفر به غذای کافی دسترسی ندارد و تقریبا ۸۰۰میلیون نفر در جهان شب را گرسنه می‌خوابند. براساس  برآوردهای یونیسف، هر روزه ۲۲ هزار کودک در نتیجه‌ مصیبت‌های مستقیم ناشی از فقر که در اغلب موارد قابل جلوگیریند، می‌میرند. در «پناهگاه‌های مالیاتی» سالانه بیش از ۳۲تریلیون دلار فرار مالیاتی وجود دارد که فقط با چند درصد از آن می‌توان گرسنگی و حتی فقر را در جهان ریشه‌کن کرد.

ﺑﻴﺶ اﺯ ۹۰درصد ﻛﻞ ﺛﺮﻭﺕ ﺩﻧﻴﺎ به ۳۰ ﻛﺸﻮﺭ ثروتمند تعلق دارد و بقیه ﻛﺸﻮﺭﻫﺎی ﺩﻧﻴﺎ ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﻛﻤﺘﺮ اﺯ ۱۰ ﺩﺭﺻﺪ اﺯ ﺛﺮﻭﺕ ﺟﻬﺎﻥ ﺭا ﺩﺭ اﺧﺘﻴﺎﺭ ﺩاﺭﻧﺪ. شکاف ثروت در جهان سال به سال با سرعت بیشتری گسترده‌تر می‌شود. در سال ۲۰۱۶ ثروت ۶۲ثروتمند جهان بیش از دارایی نیمی از مردم جهان بود اما در سال ۲۰۱۷ ثروت هشت ثروتمند اول دنیا معادل دارای ۵۰درصد جمعیت فقیرتر زمین بود.

همچنین بخوانید:  پزشکان به زندان نمی‌روند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗