skip to Main Content
آشفتگی آمارها و راهکارها درباره آلودگی هوا
جامعه زمین کیوسک

آشفتگی آمارها و راهکارها درباره آلودگی هوا

هیچ دو آماری درباره علل آلودگی هوا با هم یکی نیست. یک مسئول می‌گوید اتوبوس‌ها عامل اصلی آلودگی هوا هستند و دیگری می‌گوید نبود فیلتر دوده، یکی پایین‌بودن کیفیت بنزین را علت آلودگی می‌داند و آن یکی هم موتورسیکلت‌ها را مسئول می‌داند. حالا رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفته عمده آلودگی هوای تهران ناشی از کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده‌ای است که وارد شهر می‌شود.

عیسی کلانتری مدعی شده ۶۵ درصد آلودگی تهران مربوط به خودروهای سنگین است و باقی فاکتورهای آلوده‌کننده مانند تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌ها و آتش‌سوزی کمترین تاثیر را خواهند داشت.

کلانتری گفته جایگزینی کامیون و اتوبوس‌های فرسوده چندین سال طول خواهد کشید اما با مهار آن می‌توان تا دو سوم آلودگی هوا را برطرف کرد. بر همین اساس سازمان محیط زیست پیگیر آن است که زمانیکه سازمان هواشناسی ساکن‌شدن هوا را پیش‌بینی کرد از ورود کامیون‌ها به شهر جلوگیری شود.

موضوع آلودگی هوا علاوه بر سازمان حفاظت محیط زیست، متولی دیگری هم دارد که مدیریت شهری است. اما آمارهایی که مدیران شهر تهران درباره آلودگی هوا می‌دهند با آمارهای سازمان حفاظت محیط زیست متفاوت است. شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران پیشتر گفته بود آلودگی هوا ناشی از ذرات معلقی که ۳۰٫۸ درصد آن از اتوبوس‌ها، ۲۲٫۴ درصد از کامیون‌ها، ۱۰٫۵ درصد از موتور سیکلت‌ها، ۴٫۲ درصد از مینی‌بوس‌ها و ۱٫۲ درصد آن از وانت و خودروهای سبک و ۳۰درصد دیگر هم از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها منتشر می‌شود.

نزدیک به یک دهه است که آلودگی هوا به یکی از اصلی‌ترین مشکلات زیست محیطی کلانشهرهای کشور تبدیل شده است، اما هنوز سازمان‌های مسئول درباره منشا این آلودگی‌ها نظر واحدی ندارند و به تبع آن راهکار مشخصی هم در این زمینه ارائه نشده است.

همچنین بخوانید:  «کودکان کار روزانه از ۸۰۰ تا ۳ میلیون تومان درآمد دارند»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗