skip to Main Content
داروهای حیاتی بیماران هموفیلی گروگان شرکت‌های پخش دارو
اقتصاد جامعه کیوسک

داروهای حیاتی بیماران هموفیلی گروگان شرکت‌های پخش دارو

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سیاست‌گروگیری دارو به دلیل بدهی بیمه‌ها را مسئله‌ای غیراخلاقی دانسته و گفته این سیاست به هیچ عنوان قابل‌قبول نیست.

احمد حمزه البته به وزارت بهداشت هم تذکر داده که باید برای حفظ جان مردم بدهی‌هایش را پرداخت کند چون شرکت‌های تامین‌کننده دارو منابع محدودی دارند.

او با اشاره به اینکه دولت درحال حاضر با مشکلات اقتصادی روبه رو است و چالش‌های اجرای طرح تحول سلامت درحال افزایش است، گفته منابعی درقانون برای بیمه‌ها درنظرگرفته شده که درصورت تخصیص کامل درمدتی معین مشکلات حل می‌شود، اما این منابع همیشه بنا به دلایلی تخصیص پیدا نمی‌کند. این نماینده مجلس نگفته که چه دلایلی باعث می‌شود منابع بیمه‌ها تخصیص پیدا نکند.

مشکلات بیمه سلامت به دلیل کاهش منابع مالی در حال تشدید است. ماه گذشته رئیس انجمن روماتولوژی ایران اعلام کرده مهمترین داروی بیماران پوکی استخوان از پوشش سازمان‌های بیمه‌گر خارج شده است. مردادماه امسال هم مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران گفته بود داروی خارجی دسفرال آهن‌زدا از فهرست بیمه‌ها خارج شده است. در همین حال یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفته درحال حاضر افزایش قیمت دارو هیچ توجیهی ندارد.

چند ماه پیش سازمان «دیده‌بان شفافیت و عدالت» گزارشی از فساد در سازمان غذا و دارو ارائه کرده بود که بر اساس آن اعضای بلندپایه این سازمان و اعضای خانواده آنها در شرکت‌های خصوصی داروسازی سهم و نفع دارند و از مقام و نفوذ دولتی خود در راستای منافع این شرکت‌ها سوءاستفاده می‌کنند. در حال حاضر هم مبتلاشدن به برخی بیماری‌های سخت می‌تواند منجر به سقوط خانواده‌ها به زیر خط فقر شود.

همچنین بخوانید:  اولویت سود بر سلامت
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗