skip to Main Content
نگرانی از خروج داروهای تالاسمی از پوشش بیمه
جامعه کیوسک

نگرانی از خروج داروهای تالاسمی از پوشش بیمه

محمدرضا مشهدی، مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران می‌گوید به تازگی خبرهایی درباره خروج داروی خارجی دسفرال آهن‌زدا از فهرست بیمه‌ها به گوش می‌رسد که اگر صحت داشته باشد برای خانواده تالاسمی ایران دردسرهای زیادی درست می‌شود.

خارج‌شدن این دارو از فهرست بیمه ماهانه دو میلیون تومان برای هر بیمار تالاسمی هزینه دربر خواهد داشت. به گفته مشهدی برای حمایت از تولید داخل تصمیماتی در این‌باره گرفته شده‌ است . این در حالیست که هنوز باید روی کیفیت داروهای ایرانی کار شود؛ چون به حد مطلوبی نرسیده‌ است.

او همچنین پرسیده چرا حمایت از تولید داخل را از دارو و درمان شروع می‌کنند؟ چرا از صنعت خودرو شروع نمی‌کنند؟ هنوز صنعت دارو در کشور ما رشد لازم را ندارد.

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران گفته مستنداتی درباره ناخالصی داروهای ساخت داخل به وزارت بهداشت ارائه شده، اما هنوز تکلیف این داروها و کیفیت آن مشخص نشده‌ است.

چند روز پیش سازمان «دیده‌بان شفافیت و عدالت» گزارشی از فساد در سازمان غذا و دارو ارائه داده بود. بنابر این گزارش اعضای بلندپایه این سازمان و اعضای خانواده آنها در شرکت‌های خصوصی داروسازی سهم و نفع دارند و از مقام و نفوذ دولتی خود در راستای منافع این شرکت‌ها سوءاستفاده می‌کنند.

همچنین بخوانید:  هاکا - شیوه‌ی همبستگی مائوری‌ها با قربانیان حملات تروریستی در نیوزیلند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗