skip to Main Content
رقابت غول‌های تجاری‌سازی برای تخریب کاخ پاسال
جامعه کیوسک

رقابت غول‌های تجاری‌سازی برای تخریب کاخ پاسال

رئیس کمیته میراث‌ فرهنگی‌ شورای‌ شهر‌ تهران گفته پشت پرده‌ تخریب خانه پاسال به وجود رقابت شدید میان غول‌های تجاری‌سازی در تهران برمی‌گردد، چرا که موقعیت و وسعت پاسال آن را تبدیل به یک گنج بالقوه کرده‌است، وگرنه شکی در زمینه ارزش این بنا وجود ندارد.

کاخ ثابت پاسال در شمال خیابان جردن و در یکی از گران‌ترین مناطق تهران قرار دارد و سال‌هاست بر سر تخریب آن و ساخت مجتمع تجاری به جای آن نزاع در جریان است. چمران؛ رئیس شورای شهر تهران بارها اعلام کرده این بنا ارزش تاریخی ندارد. او در آخرین مصاحبه خود اعلام کرده است که به مالک کاخ ثابت پاسال بزرگ‌ترین خانه تاریخی تهران، علی‌انصاری، مدیرعامل بانک آینده، پیشنهاد داده‌است، این بنا را تخریب کنند و به جایش یک مسجد بسازند و در کنار مسجد با ساخت بنای تجاری هزینه مسجد را در بیاورند.

احمد حکیمی‌پور، رئیس کمیته میراث‌فرهنگی‌ شورای‌ شهر‌ تهران گفته اظهارنظر درباره ارزش خانه پاسال در حیطه وظایف و تخصص رئیس شورای شهر تهران نیست.

همچنین محمد بهشتی، رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی هم گفته قبل از ثبت این اثر نباید اقدام عجولانه‌ای برای تخریب آن صورت گیرد و اصلا اظهارنظر در این مورد بر عهده شورای شهر تهران نیست.

کاخ پاسال متعلق به حبیب‌الله ثابت‌پاسال از ثروتمندان دوره پهلوی است که پس از انقلاب مصادره شد. این خانه بزرگترین خانه تهران است و از نظر معماری بسیار ارزشمند است و بر اساس کاخ ورسای در فرانسه ساخته شده است. سال‌ها است مالکان آن تلاش دارند این خانه تاریخی را تخریب و به مرکز تجاری تبدیل کنند.

همچنین بخوانید:  تهران ٣ برابر گرانتر اداره شد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗