skip to Main Content
هشدار درباره نفوذ فاضلاب بیمارستانی تهران به منابع زیرزمینی
جامعه کیوسک

هشدار درباره نفوذ فاضلاب بیمارستانی تهران به منابع زیرزمینی

عضو شورای شهر تهران گفته فاضلاب بیمارستانی به منابع آب زیرزمینی تهران رسوخ می‌کند که این موضوع بسیار خطرناک است و لازم است شرکت آب و فاضلاب در این زمینه اقدامی انجام دهد.

به گفته احمد مسجدجامعی جای اطمینان‌بخشی به آب شرب تهران خالی است. در گذشته مردم درباره میزان نیترات در آب احساس نگرانی می‌کردند. او اضافه ک رده «البته ما در آن زمان نمی‌گفتیم که منبع این گزارش‌هایمان کجاست؟ اما حالا می‌گوییم که سازمان استاندارد اعلام کرده بود که میزان نیترات در آب هشت منطقه تهران بالا است که بیان این مسئله در شورا حساسیت عمومی ایجاد کرد و البته بعد از الحاق آب سد ماملو به شبکه آب تهران این موضوع مرتفع شد.»

این عضو شورای شهر تهران همچنین اضافه کرده یکی از مهمترین دلایل فرونشست‌های زمین نفوذناپذیری آب و بارندگی در شهر است اما در تهران خیابان‌ها، کوچه‌ها، پشت بام‌ها و حتی کانال‌های آب روددره‌ها نیز نفوذناپذیرند و باید در تصمیم‌گیری مدیریت شهری نگاه اصلاحی در این موارد دیده شود تا بارندگی از طریق چاه‌های جذبی به منابع زیرزمینی انتقال یابد.

چند روز پیش هم اعلام شد یک‌پنجم زباله بیمارستان‌های تهران به صورت بهداشتی امحا نمی‌شود. در همین حال برداشت از چاه‌های آب هم در برخی موارد باعث افزایش نیترات آب آشامیدنی در تهران می‌شود.

همچنین بخوانید:  گرمای بی‌سابقه هوا در سیستان و بلوچستان
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗