skip to Main Content
زباله‌های یک‌پنجم بیمارستان‌های تهران درست امحا نمی‌شود
جامعه کیوسک

زباله‌های یک‌پنجم بیمارستان‌های تهران درست امحا نمی‌شود

معاون مدیر کل و رئیس محیط زیست تهران گفته هفت هزار واحد درمانی در تهران وجود دارد که از این تعداد ۱۶۰ مورد، بیمارستان است و از این ۱۶۰ بیمارستان روزی ۱۰۰ تن پسماند پزشکی جمع‌آوری می‌شود. بیمارستان‌ها موظفند؛ پسماندها را تفکیک و در بسته‌‌بندی‌های جداگانه نگهداری کنند، برچسب‌گذاری کنند و هر بخش از پسماند را به پیمانکار خاص آن تحویل دهند.

به گفته محمد حسین بازگیر، در پایش‌های اخیر حدود ۳۰ بیمارستان که وظیفه خود را در زمینه امحای پسماندها به درستی انجام نداده‌اند، شناسایی و به آنها اخطاریه داده‌ شد و ۵ الی ۶ بیمارستان هم به مراکز قضایی معرفی و علیه‌شان شکایت طرح شده است.

او همچنین گفته حجم وظایفی که در استان تهران برای اداره محیط زیست بارگذاری شده، بسیار زیاد است. هفت هزار واحد درمانی برای یک شهر بسیار زیاد بوده و پایش و شناسایی آنها نیاز به زمان و نیروی انسانی فراوان دارد.

تفکیک و بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی بر عهده خود بیمارستان‌ها است که در بسیاری موارد از طرف بیمارستان‌ها نادیده گرفته می‌شود. در تهران با وجود پایش مداوم یک پنجم بیمارستان‌های این شهر زباله‌هایشان را بی‌خطرسازی نمی‌کنند. این شرایط در شهرهای کوچکتر به مراتب بدتر است. زباله‌‌ مدت‌ها است برای شهرهای ایران به یک معضل بزرگ تبدیل شده است و دفن غیر اصولی باعث شده شیرابه زباله‌ها وارد آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها شود.

همچنین بخوانید:  رئیس انجمن مددکاران اجتماعی مبتلایان به ایدز را «آلوده به ایدز» می‌داند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗