skip to Main Content
تخریب برخی بیمارستان‌های زلزله‌زده و نیاز به خون O مثبت و منفی
جامعه کیوسک

تخریب برخی بیمارستان‌های زلزله‌زده و نیاز به خون O مثبت و منفی

در زلزله شب گذشته در غرب ایران که تا کنون ۳۲۸ تن در آن کشته و حداقل دو هزار و ۵۰۰ نفر زخمی شده‌اند، بخشی از مراکز درمانی هم در شهرهای درگیر در این زلزله تخریب شده‌اند.

در اسلام‌آباد غرب بخشی از بیمارستان امام این شهر تخریب شده و قابلیت پذیرش بیمار را ندارد و به گفته رئیس این بیمارستان در محوطه بیمارستان چادرهایی برقرار شده و تخت‌هایی به صورت بیمارستان صحرایی آماده شده تا برخی مصدومان که نیاز به درمان دارند در آنجا مورد درمان سرپایی قرار بگیرند. مصدومانی که نیاز به رسیدگی بیشتر دارند به بیمارستانی دیگر منتقل می‌شوند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه هم گفته بیمارستان سرپل‌ذهاب که یکی از خسارت‌دیده‌ترین شهرهای این استان است تخریب شده و به این دلیل کار امدادرسانی در این شهرستان با مشکل روبرو است.

رئیس سازمان انتقال خون هم از دارندگان گروه‌های خونی o منفی و o مثبت درخواست کرده برای کمک به مصدومان زلزله کرمانشاه خون خود را اهدا کنند.

علی‌اصغر پورفتح‌اله همچنین گفته دیروز قبل از زلزله ذخیره خونی در سراسر کشور ۷ برابر مصرف روزانه‌ بود و با این میزان ذخیره می‌توان بحران را مدیریت کرد اما همچنان اهدای خون با گروه خونی o منفی و سایر گروه‌های خونی‌های منفی و سپس گروه خونی o مثبت در اولویت است.

ایمن‌نبودن بیمارستان‌های کشور از مهم‌ترین مشکلات مدیریت بحران در ایران است. حدود ۸۵درصد بیمارستان‌های تهران و ۶۰درصد بیمارستان‌های کشور قدیمی و فرسوده‌اند.

همچنین بخوانید:  زلزله زندگی زنان را بیشتر از مردان می‌لرزاند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗