skip to Main Content
نپذیرفتن کودکان کار در اورژانس بیمارستان‌ها تخلف است
جامعه کیوسک

نپذیرفتن کودکان کار در اورژانس بیمارستان‌ها تخلف است

معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفته نپذیرفتن کودکان کار در اورژانس‌ بیمارستان‌ها دولتی و حتی خصوصی تخلف است. علیرضا رئیسی همچنین اضافه کرده در کوتاه مدت می‌توان از وزارت بهداشت درخواست کرد که در یک مدت سه ماهه به صورت موقت درمان رایگان کودکان کار را چه با هویت و چه بی‌هویت بر عهده گیرد.

به گفته او درمان اورژانسی در کل کشور طبق قانون رایگان است؛ یعنی هر بیمار اورژانسی که وارد بیمارستان دولتی شود باید رایگان پذیرش شود، بنابراین کودک کار که به صورت اورژانسی به مراکز درمانی دولتی مراجعه کند باید سریعا درمان شود اگر غیر از این کار صورت گیرد، باید گزارش داده شود.

رئیسی همچنین اضافه کرده هر بیماری که در اورژانس پذیرش نشود قابل پیگیری است. اگر پذیرش شود و احتیاج به درمان داشته باشد و فردی باشد که هویت داشته باشد از طریق دفترچه بیمه می‌تواند ادامه درمان را پیگیری کند، اما در رابطه با افرادی که فاقد هویتند، باید این مشکل ریشه‌ای حل شود.

به گفته او باید با وزارت رفاه و ثبت احوال کشور وارد مذاکره شد و وزارت بهداشت آمادگی کامل دارد که اگر این افراد احراز هویت شوند کارتی صادر کند تا بر اساس آن دفترچه بیمه برای آنها صادر شود.

سازمان‌های مردم نهاد در زمان مراجعه به مراکز درمانی برای درمان اورژانسی کودکان کار که بخش قابل توجهی از آنها فاقد شناسنامه‌اند و مشمول بیمه‌های درمانی نمی‌شوند با مشکل مواجه می‌شوند. طرح‌های دولت برای کودکان کار اغلب به جای طرح‌های حمایتی به دستگیری و طرح‌های ضربتی ختم می‌شود.

همچنین بخوانید:  تظاهرات وکلای ترکیه علیه دخالت‌های اردوغان
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗