skip to Main Content
بدون خشک‌کردن هورالعظیم هم می‌شد نفت استخراج کرد
جامعه زمین کیوسک

بدون خشک‌کردن هورالعظیم هم می‌شد نفت استخراج کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفه استخراج نفت از تالاب هورالعظیم بدون در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی منجر به خشک‌شدن این تالاب شد در حالیکه می‌شد با دستگاه‌های مخصوص بدون ایجاد یک کانون ریزگرد ۱۰ هزار هکتاری برای استان خوزستان، نفت استخراج کنند.

کیامرث حاجی زاده با اشاره به اینکه خوزستان یک استان دائم‌البحران شده اضافه کرده زیرساخت‌های خوزستان پیش از انقلاب ساخته شده است که‌ این زیرساخت‌ها هم در زمان جنگ از بین رفتند. خوزستان در این دوران توسعه پیدا کرد و جمعیت استان نیز افزایش یافت اما زیرساخت‌ها توسعه پیدا نکردند و این مساله مشکلاتی را برای خوزستان ایجاد کرده است.

به گفته حاجی‌زاده درخت کنوکارپوس یکی از مولفه‌های ایجاد مشکلات تنفسی‌اند. دلیل دیگر فلرهای نفتی هستند که شهر اهواز را احاطه کرده‌اند. در دزفول تعداد درختان کنوکارپوسی کاشته شده از تعداد این درختان در آبادان و خرمشهر بیشتر است اما چرا مردم در اهواز، آبادان و خرمشهر دچار تنگی نفس می‌شوند؟ علت آن وجود صنایع مختلف نفت و گاز، پتروشیمی و … در این شهرها است.

فعالیت شرکت‌های نفتی در میدان نفتی این منطقه، در سال‌های گذشته منجر به خشک‌کردن عمدی بخش‌های وسیعی از تالاب به منظور انجام عملیات حفاری شده است. دلیل این کار، نبود تجهیزات حفاری در آب عنوان شده بود. سال گذشته بخش‌هایی از این تالاب آبگیری شد اما به گفته معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان آبگیری مقطعی معضلات هورالعظیم را بیشتر کرده است.

 

همچنین بخوانید:  کتاب‌های درسی مدارس بازبینی می‌شود
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗