skip to Main Content
وزارت بهداشت: آمار دقیقی از آزار جنسی در محل کار در ایران وجود ندارد
جامعه کیوسک

وزارت بهداشت: آمار دقیقی از آزار جنسی در محل کار در ایران وجود ندارد

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفته این دفتر آزار جنسی در محل کار را دنبال می‌کند اما آمار دقیقی در این‌باره وجود ندارد.

به گفته احمد حاجبی اگر این مسائل به وجود بیاید به مراجع قضائی ارجاع داده می‌شود و وزارت بهداشت نیز این موضوع را پیگیری می‌کند.

او همچنین اضافه کرده یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در محیط کار، استرس‌های شغلی است. طبق آمار در ایران۲۳.۶ درصد، دچار درجاتی از اختلالات روانند که از این میزان ۱۲.۷ درصد افسردگی و ۱۵.۶ درصد اختلالات اضطرابی دارند.

به گفته او ۶۷درصد افرادی که دچار اختلال روانند، تصور می‌کنند خود به خود خوب می‌شوند و از همین رو، خدمتی دریافت نمی‌کنند. بیمه‌ها هم باید برای پوشش خدمات سلامت روان پیشقدم شوند.

بسیاری از افرادی که در محیط کار با آزار جنسی مواجه می‌شوند از بیم ازدست‌دادن شغلشان یا حفظ آبرو به این آزارها اعتراض و یا از آزاردهنده شکایت نمی‌کنند. هرگونه رفتاری با ماهیت جنسی که بدون رضایت و توافق طرف مقابل انجام شود؛ مثل نگاه با معنای جنسی، متلک یا اظهارنظر یا شوخی با ماهیت جنسی، درخواست انجام عملی با ماهیت جنسی یا تماس جسمی با ماهیت جنسی در رده آزار جنسی قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید:  مردان برای امروز می‌سازند، زنان برای فردا
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗