skip to Main Content
تغییر کاربری گسترده منابع طبیعی کشور با زد و بندهای غیرقانونی
جامعه زمین کیوسک

تغییر کاربری گسترده منابع طبیعی کشور با زد و بندهای غیرقانونی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس گفته برخی با زد و بند و روش‌های غیرمتعارف و به صورت مافیایی در حال تغییر کاربری زمین‌های ملی شمال کشورند.

به گفته علی محمد شاعری ساخت و سازهای غیرمجاز درمناطق شمالی کشور، درنوار ساحلی، درحاشیه شهرها، زمین‌های کشاورزی و جنگل‌ها در سالیان گذشته با شدت ادامه داشته است و باعث تغییر کاربری این زمین‌ها شده است.

این نماینده مجلس اضافه کرده درگام اول ساخت  و سازها انجام می‌شود، سپس دراکثر موارد با روش های غیرمتعارف و غیرقانونی و با زد و بند اقدام به تغییر کاربری می‌شود.

او از دستگاه قضایی خواسته به عنوان مدعی‌العموم جلوی اینگونه ساخت و سازها را بگیرد چراکه ممکن است برخی افراد سودجو با روش‌های غیرقانونی و با استفاده از باندهای مافیایی در کشور مجوزهای به ظاهر قانونی را دریافت کنند، اما هرگونه تغییر کاربری درعرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست بدون رعایت ظرفیت‌های محیطی و طی مراحل قانونی خلاف مقررات است.

در سال‌های اخیر دست‌اندازی به منابع طبیعی و زمین‌های ملی برای تغییر کاربری افزایش چشمگیری داشته و حتی در برخی موارد به آتش‌سوزی‌های عمدی برای تصرف زمین ختم شده است. گفته می‌شود مافیای زمین‌خواری با همکاری گروه‌هایی در داخل سازمان‌های دولتی اقدام به تغییر کاربری این نوع زمین‌ها می‌کنند.

همچنین بخوانید:  واگذاری آشوراده به اشخاص مصداق زمین‌خواری است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗