skip to Main Content
دزیده‌شدن ۲لنج ایرانی به دست دزدان دریایی سومالی در یک هفته اخیر
جامعه کیوسک

دزیده‌شدن ۲لنج ایرانی به دست دزدان دریایی سومالی در یک هفته اخیر

دزدادن دریایی سومالی در یک هفته اخیر دو لنج صیادی ماهیگیران چابهار را دزیده‌اند و هنوز هیچ خبری از تعداد صیادان و اینکه آیا کسی از آنها کشته و یا زخمی شده است در دست نیست.

علیم افشار، مدیرعامل تعاونی صیادان چابهار و کنارک با اعلام این خبر گفته می‌دانیم که این اتفاق ناگوار دیروز (یکشنبه) برای یکی از لنج‌های ماهیگیری ایرانی افتاده است اما هنوز نمی‌دانیم چه زمانی و برای کدام لنج؟ بنابراین هنوز اطلاع دقیقی از تعداد ماهیگیران ربوده شده و وضعیت جسمی آنها نداریم.

این مقام صنفی ماهیگیران چابهاری در مورد وضعیت سرنشینان لنج ماهیگیری دیگری که حدود ۶روز پیش ربوده شده بودند هم گفته دیروز واسطه‌های دزدان دریایی سومالی خبر دادند که آنها تنها برای آزادی لنج ماهیگیری ۱۵۰میلیون تومان پول خواسته‌اند که این مبلغ در توان صاحب لنج نیست و او ترجیح می‌دهد لنجش را رها کند.

به گفته افشار هنوز جنازه ناخدای کشته شده در سردخانه لنج نگهداری می‌شود و یکی از صیادانی که در آن حادثه زخمی ‌شده بود هم وضعیت مناسبی ندارند. دزدان دریایی هنوز مبلغ درخواستی برای آزادی گروگان گرفته شده را اعلام نکرده‌اند.

دو سال و نیم پیش هم ۲۱صیاد ایرانی به دست دزدان دریایی سومالی اسیر شدند که ۱۳نفر آنها کشته شده‌اند. از وضعیت ۶نفر باقی‌مانده ماه‌ها است خبری اعلام نشده اما دیروز یک نماینده مجلس گفته بود که ایران در حال رایزنی با دزدان دریایی است. دولت ایران در این مدت هیچ اقدام تاثیرگذاری برای آزادی این ماهیگیران انجام نداده است.

همچنین بخوانید:  محدودیت تحصیل در علوم انسانی برای دانش‌آموزان مدارس دولتی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗