skip to Main Content
درخواست خانواده صیادان اسیر برای مداخله مستقیم روحانی
جامعه کیوسک

درخواست خانواده صیادان اسیر برای مداخله مستقیم روحانی

جمعی از اهالی استان سیستان و بلوچستان که اعضای خانواده آنها در اسارت دزدان دریایی سومالی‌ند، با نگارش نامه‌ای خطاب به روحانی، از او خواستند با توجه به کشته‌شدن هشت نفر از این صیادان در اسارت، برای آزادی هشت صیاد دیگر اقدام موثری کند.

متن نامه خانواده های صیادان اسیر در سومالی به این شرح است:

جناب آقای حسن روحانی

رئیس جمهوری محترم ایران

با سلام

ما جمعی از مردم استان سیستان و بلوچستان، پیروزی شما در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری تبریک می‌گوییم و با افتخار خود را در این پیروزی بزرگ سهیم می‌دانیم. انتخاب قاطع شما در شهرها و روستاهای این دیار، آخرین امید ما برای آزادی صیادان ایرانی اسیر در دست دزدان دریایی سومالی است.

ما امضاکنندگان این نامه هشت نفر از عزیزان خود را در خاک سومالی از دست داده‌‌ایم و اگر امروز از شما و عضو محبوب کابینه‌تان جناب آقای ظریف استمداد می‌جوییم٬ برای آزادی و نجات جان هشت صیاد دیگری است که همچنان در دست دزدان دریایی سومالی و در شرایطی غیرانسانی اسیر هستند.

عزیزان ما از ششم فروردین ۱۳۹۴ به اسارت دزدان دریایی سومالی درآمده‌اند و متاسفانه هشت نفر از آنان گرسنگی، تشنگی و شکنجه‌های جسمی را تاب نیاورده و در اسارت جان خود را از دست داده‌اند. این قربانیان همگی صیاد و نان‌آوران خانواده خود بوده‌اند. برای توصیف وضعیت خانواده‌ها کافی است به یک مورد (خانواده نوحانی) اشاره کنیم که دو نفر از اعضای آن در سومالی کشته شده و پدر این خانواده برای تامین معاش چاره‌ای جز تکدی‌گری نیافته است.

جناب آقای روحانی

همچنین بخوانید:  اسیران از یاد رفته

شرح اضطراب و رنجی که در این دو سال متحمل شده‌ایم، منظور ما از نوشتن این نامه نیست. ما مادران و همسران و خانواده‌های داغداری که حتی بر مزار شهیدان‌مان هم دسترسی نداریم، ناامیدتر از همیشه شما را خطاب درد‌مان قرار داده‌ایم تا اقدامی برای آزادی هشت بازمانده صورت دهید، چراکه حل این موضوع جز از راه مداخله مستقیم شما میسر نیست.

عزیزان ما کارگران فصلی بوده‌اند که قربانی یکی از حوادث رایج کار در این منطقه شده‌اند. آنان برای کار و کسب روزی حلال به دریا زده بودند و از این رو ما درگذشتگان این واقعه را شهید می‌دانیم. ما نه بیمه‌ای داریم که به پشتوانه آن مطالبه غرامت کنیم و نه چیز دیگری برای فروش و تامین مبالغی که دزدان برای آزادی و یا برای تامین غذای عزیزان‌مان می‌خواهند. ما انتظاری بیش از حمایتی که از قربانیان حادثه معدن یورت و پلاسکو کردید، نداریم. ما امروز از شما رئیس‌جمهوری منتخب و وزیر محترم خارجه نجات آخرین بازماندگان‌مان را استدعا داریم.

امیدواریم با بازگشت آخرین بازماندگان‌مان از خاک سومالی در خانه‌های خود «جشن پیروزی» بگیریم و در شادی امروز شما شریک باشیم.

امضاکنندگان

محمد بلوچی: پسرعموی شهیدان اعظم، خالد و علی محمد بلوچی

پروین صباحی: همسر اسیر جمال‌الدین دهواری

رحیما فائزی: همسر اسیر محمد شریف پناهنده

ماه‌خاتون غلامی: مادر اسیر ابراهیم بلوچ‌نیا

عابده کوسل: همسر اسیر شیرمحمد تابه‌زر

عابد بلوچی‌زاده: پسرخاله اسرا سعید، آدم و احمد بلوچی

شهناز نوحانی: مادر شهیدان شریف و عبدالماجد و اسیر عبدالله نوحانی

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗