skip to Main Content
رانش ۵۰۰ متری کوه زباله در سراوان رشت
جامعه زمین کیوسک

رانش ۵۰۰ متری کوه زباله در سراوان رشت

کوه زباله‌ها در سراوان رشت که به ارتفاعی ۷۰ تا ۸۰ متری رسیده، در پی بارندگی‌های اخیر دچار رانشی ۵۰۰ متری شده و آن‌گونه که شهردار رشت اعلام کرده زباله‌ها تا مرز درختان موجود در این منطقه پیشروی کرده‌اند.

مسعود نصرتی گفته «حدود ۷۰ تا ۸۰ متر زباله در سراوان دپو شده است و دوروز قبل این زباله رانش پیدا کرد و تمام ۶ هکتار زمین طراحی شده برای تصفیه خانه زیر زباله رفت و زباله‌ها تا مرز درختان موجود رانش پیدا کرد».

شهردار رشت اعلام کرده روزانه هزار و ۱۰۰ تن زباله وارد سراوان می‌شود که از این میان ۵۰۰ تن زباله به شهر رشت تعلق ندارد و از دیگر مناطق گیلان به این محل دفن زباله آورده می‌شود. وی خواستار جلوگیری از ادامه روند ورود زباله به این محل شده است.

هم‌زمان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان از افزایش تولید شیرابه سراوان در پی بارندگی‌های اخیر خبر داده است؛ قربانعلی محمدپور مشکلات زیست‌محیطی پسماند در استان‌های شمالی خصوصا استان گیلان را «بسیار زیاد» توصیف کرده و گفته «در روزهای عادی روزانه بیش از ۵لیتر شیرابه در مرکز دفن زباله سراوان تولید می‌شود و در روزهای بارانی به ۱۵تا ۲۰لیتر می‌رسد. بارش شدید اخیر باران به طبع میزان تولید شیرابه را از این مرکز دفن افزایش داد و در مجموع خسارت‌هایی به محیط زیست استان وارد شد». او خسارت‌های ناشی از رانش ۵۰۰ متری کوه زباله‌ها در سراوان را در دست بررسی دانست.

محمدپور هم‌چنین از تخریب یک تله زباله‌گیر در تالاب انزلی خبرداده و گفته «ورود رسوبات مختلف به تالاب انزلی این اکوسیستم ارزشمند را رنج می‌دهد و تخریب این زباله گیر موجب می‌شود، صدمات دیگری به تالاب بین‌المللی انزلی وارد شود».

همچنین بخوانید:  ۲۰ سال تلاش بی‌سرانجام برای خروج زباله از جنگل‌های شمال
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗