skip to Main Content
توصیه علی معلم به تناولی برای «فضولی ‌نکردن در کار غیر»
فرهنگ کیوسک

توصیه علی معلم به تناولی برای «فضولی ‌نکردن در کار غیر»

دعوای بانک پاسارگاد و فرهنگستان هنر درباره سرنوشت آثار توقیفی در فرهنگستان هنر دوباره بالا گرفت. علی معلم، رئیس این فرهنگستان به انتقاد پرویز تناولی از توقیف این آثار پاسخ داده و گفته است:«شفاعت شما فضولی در کار غیر و نه کار خیر است.»

اواخر سال گذشته شرکت پارس آرین (یکی از شرکت‌های بانک پاسارگاد) بر سر مبلغ اجاره گالری‌های مؤسسه فرهنگی هنری صبا با فرهنگستان هنر به توافق نرسید و قصد تخلیه محل و جابه‌جایی آثارش را داشت که با توقیف آثار مواجه شد.

به گفته تناولی، حبس آثار موزه بانک پاسارگاد در فرهنگستان هنر یک اشتباه بزرگ و مضر است چون زمینه‌ساز فرار سرمایه از هنر می‌شود.

محمدعلی معلم دامغانی هم در پاسخ به تناولی با اشاره به عدم ارتباط موزه شرکت پارس آریان و بانک پاسارگاد با فرهنگستان هنرتناولی را خطاب قرار داده و گفته است: « هنر خری و هنر فروشی شما هم به شما مربوط است. مسئله سوء‌استفاده از حیثیت فرهنگستان و تطمیع و تاثیر در عوامل یک مرکز فرهنگی و دخالت در امور داخلی اداره دولتی است. شفاعت شما فضولی در کار غیر و نه کار خیر است. / انجیر فروش را چه بهتر/ انجیر فروشی ای برادر»

ماه‌ها است که مشاجره لفظی بانک پاسارگاد و فرهنگستان هنر ادامه دارد و دو طرف به جای شفاف‌کردن ماجرا به جدال لفظی با یکدیگر پرداخته‌اند. فرهنگستان هنر مدعی است این آثار مسروقه‌ و یا از سارقان هنری خریداری شده‌اند در حالی‌که شرکت پارس آرین اسناد مالکیت این آثار را منتشر کرده است.

همچنین بخوانید:  برگزاری نشست «نه به خشونت علیه زنان»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗