skip to Main Content
اعتیاد کارگران نتیجه شرایط نامناسب معیشتی است
جامعه کیوسک

اعتیاد کارگران نتیجه شرایط نامناسب معیشتی است

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه هیچ راهکاری برای مقابله با اعتیاد کارگران پیشنهاد نشده است، گفته وجود اعتیاد در جامعه کارگری نشان ازشرایط نامناسب معیشت آنها دارد.

مسعود رضایی درباره فعالیت کارگران معتاد در کارگاه‌های صنعتی در کشور گفته هم اکنون شرایط بازار کاری درکشور مساعد نبوده و درچنین وضعیتی نمی‌توان کارگران را به بهانه داشتن اعتیاد ازمحیط‌های کاری اخراج کرد.

به گفته او نمی‌توان کارگران را دربحث اعتیاد جدای از اقشار دیگر جامعه در نظر گرفت؛ درحال حاضر جامعه در حوزه اعتیاد شرایط قابل قبول قبولی ندارد و دراقشار مختلف معضل اعتیاد به فراوانی دیده می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین اضافه کرده درشرایطی که درمحیط زندان مواد مخدر به راحتی مورد  استفاده قرار می‌گیرد؛ چطور می‌توان انتظار داشت که درمحیط‌های کاری کارگران آلوده به این بیماری نشوند.

بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر در استان‌های مختلف کشور از ۱۵ تا ۲۶درصد کارگران معتادند. افزایش نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی یکی از اصلی‌ترین دلایل رشد اعتیاد در کشور است. کارگران با دستمزدهای بسیار پایین که در برخی موارد تا ماه‌ها پرداخت نمی‌شود زندگی می‌کنند.

همچنین بخوانید:  آلودگی صوتی و حق‌ آرامش
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗